Gå til innhold

Forbruk Octavia RS

Ranger emnet


Macgyver

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Vår RS (Stigsol's gamle) bruker ned i 6,5l/100km på lang-langkjøring (mye cruise og lite forbikjøring i opp mot 2,5t).... Det er vel det laveste vår har brukt... Ellers ligger den på rundt 8-9l/100km ;-)

 

Vi kjører kun på 98 oktan på vår...

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eritom; antar deres er orginal ?

 

BSR steg 3 chip/cat-back

Forge twin intercooler

K&N filtersats med rør rett på turbo

 

Ikke helt org og MÅ kjøres på 98 oktan pga turbotrykket... Går billig til å ha 270+hk ;-)

 

Bruker man høyrebeinet aktivt, så blir forbruket deretter ;-)

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg blande meg inn, men jeg gjør det alikevel:) Når jeg gjorde motor oppgraderingene i bilen som eritom har nå, så ble den først chippet. Dette gjør at bilen faktisk får lavere forbruk, på tross av at den går vesentlig bedre. Ulempen er at man må kjøre på 98 bensin for at motoren skal få nok juice.. Når det er sagt, så syns jeg personlig at montering av den ekstra intercooleren og ikke minst filtersatsen fra KN (KN Typhoon) ga overraskende god effekt. Særlig i form av bedre bunndrag og at bilen føles sprekere på høyt gir ved lave turtall..

 

Beklager dersom jeg svarte for deg eritom:)

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke no prob, Stig ;-)

 

Ang kraft i bakken går det greit på sommer med 235/35-19 fra og med 3.de... Med det føre som er nå og med 225/45-17 piggfritt er det først fra 6.te og det er litt masete ;-)

Men den flytter seg ja! Må bare ha litt annet enn senkefjærer og org dempere på understellssiden også ;-)

 

Black diamond og ebc rød gir god skrubb ;-)

2012 Octavia RS TDi DSG

2006 Octavia RS 2.oTFSi

1999 Siliva S15 Spec R

1994 Galant "RWD 3.1TT"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte en 2.0tsi RS i sommer. 5000km i europa. mest motorvei. snittet lå rundt 1 liter pr mil. men holdt man seg under 140 gikk den på jevnt 0.8 på mila.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for utfyllende svar :)

Da har eg en ønskeliste til julenissen i år og :)

 

 

Ang forbruket så begynte eg kraftig å lure pga kjørecomputeren.

Den viste jo 1.4 om en kjørte veldig veldig fint...

Men så oppserverte eg det var KM/L ikke L/Km...

Da gav det litt mening samt det stemte med tankmålingene :)

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke optimaløt å kjøre på fyringsolje. men det går helt greit.

 

gleder meg til å få vekk DPF og få justert litt.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår