Gå til innhold

A100Q 2,3. klonking i forstilling

Ranger emnet


Camarogeddon

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Audi 100 som nå har utviklet en sykdom.

over enkelte fartsdumper så kommer det et dempet klonk i gulvet.

Dette kan også framprovoseres ved å svinke fra side til side litt brått.

 

Man merker klart dette klunket i gulvet, i fotbrønnen. Ikke andre steder

 

Man merker ikke dette i rattet på noen måte, så jeg mistenker ikke styringen.

 

jeg har gått 4-5 runder under denne bilen nå, uten å finne noe galt med forstillingen. foringene til motor/girkasseramma er fine. den ene bærearmen er ny, og den andre finner jeg ingenting galt på når jeg sjekker med et brekkjern.

 

Bilen er akkurat EU godkjent.

 

Har noen noen bra forslag til hva dette kan være? Det ser ikke ut til at det er noe galt med noen av foringene. (har sjekket motor og girkassefester også, og byttet et, resten var fine.

 

Batteriet har blitt sjekket, og sitter fast.

 

Jeg begynner å gå tom for potensielle årsaker.

 

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om alle foringer i subramma, motorfester og girkassefeste er ok så blir det verre. Hvordan står det til med fjørbeinslageret og innfestningen mot demper og karosseriet?

 

De bakre festene i subramma kan være utslitt selv om de ser bra ut (vet det av erfaring ;)) Disse er fort gjort å skifte men koster noen kroner da. Er disse trekantet på din eller har du den eldre versjonen?

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røska i fjærene uten å få framprovosert noe bevegelse i fjærbeinslagrene, men jeg får prøve å jekke opp og røske og rive litt mere, for å se om det dukke opp noe da.

 

Fjærene har jeg ikke klart å se noe skade på, men skal nok sjekke en gang til når jeg har hjula av.

 

Jeg har de runde subframe foringene. Ser ut som de er pressa inn i subframen. jeg klarer ikke få noe bevegelse mellom subframe og kaross med et kubein.

 

Takk for innspill så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk jekka opp, og sjekka fjærer: hele og fine.

fjærbeinslager; dissa klarer jeg ikke å få bevegelse i hverken i oppjekket tilstand eller med hjula på gulvet, i hvertfall ikke med mine 80 kilo som røskehjelp.

 

prøvde å legge imellom litt ekstra gummi mellom ramme og subframe for å se om det gjorde noen forskjell, men nada resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår