Gå til innhold

E-klasse kjøpetips


trygvecowboy

Anbefalte innlegg

Har en 92 230E som pendlerbil og en 05 Passat som hovedbil. Synes imidlertid det er for dyrt å ha en Passat til 200000 kr for å kjøre kun 4 km til/ fra barnehage hver dag. Pendler 60 km hver dag til jobb med 230`n og synes den 18 år gamle E-klassen er triveligere å kjøre enn en 5 år gammel folkevogn. Langt panser, stjerne og automat gjør susen :-D

 

Nå er planen å kvitte seg med Passaten og kjøpe en E-klasse stv til under 80000 kr. Fruen er skeptisk til vinteregenskapene, men jeg sier at med antiskrens og Hakkapelitta 7 med pigg vil den fungere fint. Et par spørsmål:

 

1): Hvilket år kom antiskrens på E-klassen? (Aktuell modell å kjøpe er karosseriet som kom i 1996 og utover.)

 

2): Ble rustgarantiprogrammet utført på alle biler fra ca 1996, eller var det bare enkelte årganger? (Ser på annonsene at noen er utbedret, andre ikke) Det rustgarantiprogrammet er vel et must, eller ble ikke alle bilene rammet av rustspøkelset?

 

3) Motor? (Kikker i utgangspunktet på 230/240 bensin for å havne under 80000kr. Synes 230 bensinern i 92 modellen fungerer upåklagelig, selv om den er litt tørst med sine 0.85 på langkjøring) En større bensinmotor vil kanskje ikke bruke så mye mer, all den tid det er en nokså tung bil?

 

Kom igjen folkens, gi meg krutt, så jeg får overbevist kona om at gammel E-klasse er det eneste riktige :-) Hun vil ha en gammel Mondeo, men det er jo like mye kjøreglede som et kneippbrød.....

 

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusta slutta i begynnelsen av w211 (Stod du skulle ha eclas)

Det sier de i hvertfall på BertelOsteen..

 

Jeg har 320 w211 med Hakka 7(Pigg) Og ESP det sitter som F for og si det sånn (Ikke viss jeg drar på da:p ). Har ikke fått testa den ordentlig enda, men hadde en w211 220 før med Hakka 5 og pigg satt som faen... Og jeg kjører mye opp til Rauland i vinterstid. Og der er det godt med forskjelig føre.

Nissan 200sx s14.

Audi s4 450hk - Audi a4 250hk

Mercedes 220 w211

Mercedes GW - Land Rover 3,9 v8 skogsbiler:)

Nå 320Cdi w211 e-clas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår