Gå til innhold

2004 Golf V 2,0 FSI en bra bil?

Ranger emnet


elwood84

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om å kjøpe en 2004 modell Golf V 2,0Fsi. Den er kjørt 128 000km.

 

Noen som kan si meg litt om disse bilene(motoren)? positive og negative ting?

 

Er så og si ingen av disse bilene til salgs så er det noen som kan si en ca pris for en slik bil?

Jeg vet ikke mye om bilen bortsett fra at den er sort og har sport seter i stoff.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet ikke som mye om motoren annet enn at den kun ble produsert i en relativt kort periode. Ingen turbo og ikke så veldig sprek. Ikke den beste motoren de har laget, men sikkert helt ok i en Golf :) Vet ellers ikke så mye ift. pris e.l. Må nesten bare sammenligne med andre på finn.no, hvis det finnes noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2,0L FSI før selv. Sprek nok med 150 hk, men ikke like sprek som 1,4TSI 160 i feks Scirocco. Samme motor som sitter i GTI, S3 og Golf R, men uten turbo. I 2004 var det toppmodellen og var omtrent like sprek som Golf 4 GTI med 150 hk.

 

Går an å kjøre den rimelig om du tenker litt når du kjører. Min pers er 0,52 på langkjøring Raufoss-Oslo

 

Eneste jeg hadde å utsette på motoren er at den har litt kakling på tomgang når den er kald, a la diesel og litt lite dreiemoment langt nede i registeret. Fattern har denne motoren i sin Passat 3C og og har ikke hatt noe problemer med den.

 

Vanskelig å sette pris på disse. Min fikk jeg innbytte pris på 140t for 2 år siden, men det var ingen Sportline på Finn til under 200t. Min var 3d og sikkert litt vanskeligere å selge igjen. Solgte min privat for 170t i mai 2009, men det var med sveiset panser (uten halvmånene til emblemet, sånn som på Golf 4), grill uten emblem og cleanet fanger (tilsvarende som panser)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg får se det an når jeg får testet den da. Er ikke den type motor som er øverst på ønskelisten, men om den er grei nok så kan den være aktuell i og med at jeg får den til en ganske grei pris.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sjekket på mekonomen sine sider. Der kom det opp reservedeler "registerreim". Så det tyder vel at det er reim. Grunnen til at jeg spør er at bilen nylig skal ha fått byttet registerreim, men jeg var usikker på om denne bilen hadde reim eller om forrige eier hadde blitt lurt.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår