Gå til innhold

golf 4 trimm

Ranger emnet


soddy

Anbefalte innlegg

neivell da får jeg en jeg kjenner til og lage større innsug.. + kjøper kompressor.. da får man en del effekt merr

 

desuten bare gi meg linker til sider om du har? jeg gir da faen i hvor mye det koster i norge.. kan jo altids kjøre til kjære tyskland og handle billigere....

Endret av soddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi får bilen billgi av pappsen og den er i helt perfekt stand... desuten så kjenner jeg godt til "historien" til bilen, og man skal lete leenge for og få en bil i så god stand til den prisen!

 

og vær så snill og bare svaaar på det jævla spørsmålet.. får vell være opp til meg hva jeg gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snakk om og ha ca en 15-35 hk mer og helst en 80nm+++ mer.... i prinnisppet er det ikke så vanskeligt og få en del effekt.. trenger bare matrialet og litt mere lærlinglønn nå...

 

kan kjøpe kompressor og som sagt cutsom gassspjeld, kan sette i spissere kam, og performance pistons. og som du sa luft filter bare for og få "renere" luft in. men som tidligere sagt.. skal DETTE gjøres blir det fort dyrt.... jeg vill bare som jeg sa nå ... ha litt mere guffe.. sa det i starten og.... bilen er temmelig sporslig om man kjører alene eller to i den, og hen heeelt fin bil for og begynne og kjøre.

 

men hvordan er regelmanget på trimming da?hvor mange hk+ kan man ha uten og måtte betale hk avgift.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må betale avgift for hver eneste ekstra hest... Men må jo ikkje finna på å gi beskjed om at du har trimma ein 1,4L, både flaut og unødvendig dyrt ;)

 

Skaf deg ein vr6 maskin eller gti?

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo sette opp en liste over hva som trengs for hundre hk da, større spjeld/innsug hjelper ikke.

 

-Porting av toppen, helst med større ventiler ca 8000,-

-Vassere kammer er vanskelig pga Roller-schlepphebel, tror det er kun schrick som har. Rundt 6500,- for et sett

- nye løftere til kammen a 75,- stk

- Grenrør, et fra Supersprint koster ca 5700,-

- Effektanlegg, rustfritt fra 5000,- bør ikke ha diameter over 60mm

- muligens større dyser 3200,-

- Siden det ikke eksisterer chip til dette oppsettet må du ha custom mapping. Flissundet kan gjøre dette og tar normalt rundt 10.000,- for dette.

 

Så da har du 100 hk til 40.000,-

 

Alternativet med kompressor eller turbo blir ikke stort billigere skal du gjøre det holdbart i mer enn et par tusen km. Rådene i denne motoren tåler ikke stort mer enn et nys med ladetrykk før de blir bøyd. Eneste jeg vet om som lager råder for denne motoren er Arrow, de koster rundt 10.000,- pluss frakt fra England og mva.

Skal du ha en manifold og turbo koster det fort 15000,- og stempler får du for rundt 6000,-, store dyser trenger du, pluss rør, intercooler og mapping. Mappingen får du kanskje for noen tusen billigere i Tyskland, men da må du jo også reise dit.

 

Nå skjønner du kanskje hvorfor jeg svarte som jeg gjorde?

Endret av Polo Classic

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode sa jo ganske greit hva du kan gjøre i posten over her.

evt:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24989614 eller en slik, hvis du vil holde deg til Golf IV:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24962748 (disse var bare tilfeldige eksempler tatt ut fra listen som kom etter søk)

 

lykke til! :)

Endret av GTI-R

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår