Gå til innhold

Problemer med klimaanlegg. 98 omega. Kompressor går hele tiden

Ranger emnet


opelduude

Anbefalte innlegg

Nå i det siste som det har blitt varmeapparatsesong så har jeg fått et problem. Jeg har 2 sone klimaanlegg i bilen og når det står på 26 grader så blåser det såvidt lunkent. Skrur jeg opp til at det står "hi" der altså fullt så blir det ekstremt varmt. Etter at jeg har latt det stått på "hi" en stund og skrur ned igjen til et sted mellom 24-27 grader så begynner det å blåse iskaldt. Virker som airdontionen slår inn. Skal ut å se om kompressoren går om jeg prøver varmeappratet på samme måten igjen. Takker for svar :D

Endret av opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bytta kjølevæske. Er fortsatt det samme, men om jeg trykker på knappen som gjør at jeg får varme til både hode og bein da blåser det varmt som normalt men om jeg skifter til bare hode så blåser det iskaldt. Kompressoren går hele tiden selv om jeg har på full varme, det kan ikke være riktig? Den stopper om jeg skrur av varmeapparatet helt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er det for det blir ordentlig varmt inne i bilen, men det må være noe med at kompressoren går hele tiden så den slipper kald luft inn i bilen. Hadde håpet at noen visste om kompressoren skal gå hele tiden?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er det for det blir ordentlig varmt inne i bilen, men det må være noe med at kompressoren går hele tiden så den slipper kald luft inn i bilen. Hadde håpet at noen visste om kompressoren skal gå hele tiden?

 

nei den skal ikke gå hele tiden. da er det feil med den hviss det går hele tiden.

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom opel i dag og spurte. For å skru av kompressoren så skulle jeg trykke på den "eco" knappen. Har alltid lurt på hva den gjør også så da vet jeg det. Det blåser fortsatt iskaldt av og til i varmeapparatet. Kjørte i ca 30 min i dag med varmeapparatet på 25 grader. Det blåste kaldt i peroder på ca 1 minutt også ble det plutselig varmt igjen. Merkelige greier

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok den fyr pga av at det blåste litt kaldt i varmeapparatet? :P

Ac står ikke på når varmeapparatet står på varme og ikke kjøling. Motortemperaturen er normal er bare 4000 km siden vannpumpa ble bytta så det skal være bra sirkulasjon. Når jeg velger hvor jeg vil ha lufta så fungerer det som det skal bare at det blåser kaldt og varmt på intervall :P

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]Den "eco" knappen er for å skru av kompressoren. Kompressoren går vel hele tiden for at klimaanlegget trenger både kald og varm luft for å holde en jevn temperatur inne i bilen når den står på auto på klimaanlegget

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

]Den "eco" knappen er for å skru av kompressoren. Kompressoren går vel hele tiden for at klimaanlegget trenger både kald og varm luft for å holde en jevn temperatur inne i bilen når den står på auto på klimaanlegget

På ovennevnte bil gikk kompressoren hele tiden. nytta ikke å slå på ECO knappen. på vei hjem fra verksted var det full fyr! 7-8 år siden. 2,5 v6 CD Alle options.

kun en forvridd haug med stål igjen.. Var ett trist syn ja..

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår