polo82 Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 hvordan er det å montere turbo på en 1,8 gti motor?? har en kompis som har veldig lyst på turbo i golfen sin.. Siter volvo 850 2,3 t5 opel kadett c stv 1979 mod volvo 240 v8 1985 mod volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 sjekk ut disse linkene, mye bilder og beskrivelser. http://golf666.mine.nu og http://www.auto-art.org/gti/ hva slags turbo-motor planer er det snakk om??? gis oss litt mer info.. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Ta manifold fra TDi eller TDK og modifiser den til å passe til T3flensen til Garrett. Bunnpanne fra TD, med oljeretur, bare å montere en passende trykkbryter til kaldstartdysa, og bruke denne.. fort gjort egentlig, hvis du bare veit hva som må til.. dette er snakk om på lavt trykk da.. 0.3-0.5bar.. Sprekere bensinpumpe, progressiv bensintrykksregulator er heller ikke å forakte.. ellers har du seff. ic osv. veit ikke hvor mye det er snakk om å legge i det? Hvis du snakker om Haltech motorstyring osv, så blir det jo en annen klasse.. men det lar seg gjøre å turbokonvertere en Gti ganske billig.. har selv gjort det ;) EDIT: Hvis du bare skal kjøre 0.3-0.5.bar, så kan du like godt bruke Turboen fra TDK/TDi'n ;) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo82 Skrevet Februar 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 han har lyst på ca 200 hk så det blir vel litt mer frisering av motoren tror jeg..men går det?? og hvor lenge?? Siter volvo 850 2,3 t5 opel kadett c stv 1979 mod volvo 240 v8 1985 mod volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30-Cab Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Så de funker å bruke fra TD´en ja.. Det var jo kjekt å vite. Var en kammerat som skulle bygge det, muligens, på en 2´er GTI16V... Siter 2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by Vantage Ta manifold fra TDi eller TDK og modifiser den til å passe til T3flensen til Garrett. Bunnpanne fra TD, med oljeretur, bare å montere en passende trykkbryter til kaldstartdysa, og bruke denne.. fort gjort egentlig, hvis du bare veit hva som må til.. dette er snakk om på lavt trykk da.. 0.3-0.5bar.. Sprekere bensinpumpe, progressiv bensintrykksregulator er heller ikke å forakte.. ellers har du seff. ic osv. veit ikke hvor mye det er snakk om å legge i det? Hvis du snakker om Haltech motorstyring osv, så blir det jo en annen klasse.. men det lar seg gjøre å turbokonvertere en Gti ganske billig.. har selv gjort det ;) EDIT: Hvis du bare skal kjøre 0.3-0.5.bar, så kan du like godt bruke Turboen fra TDK/TDi'n ;) Bensinpumpa holder veeeeeeeeeeeeldig mye lenger enn alt annet... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo82 Skrevet Februar 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 han sa han hadde kjøpt en garett t3 turbo men er ikke helt sikker.. jeg har bygd turbo på caddy`n min men det er diesel motor.. er ikke helt sikker på hvordan det går med bensin motoren.hvor mye kan man dra ut av en 1,8 gti motor uten att du må skru hele tiden for å få det til å gå.. Siter volvo 850 2,3 t5 opel kadett c stv 1979 mod volvo 240 v8 1985 mod volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 original innspruten er vel god for 140-150hk max.. Det går jo å bruke k-jet system fra volvo eller saab da, som er litt større.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo82 Skrevet Februar 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 og det holder..hva må jeg bruke av deler fra td for å få det til å plystre i 1,8 gti motoren.. tenkte jeg skulle begynne på motoren til helgen.. Siter volvo 850 2,3 t5 opel kadett c stv 1979 mod volvo 240 v8 1985 mod volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by TurboPolo Bensinpumpa holder veeeeeeeeeeeeldig mye lenger enn alt annet... ja, so? jeg spurte hvor mye det var snakk om å legge i det, og å ha for stor bensinpumpe er uansett bedre enn å ha for liten.. med en T3 klarer du greit å kjøre 1.2-1.4bar, og hvis det er dette som er planen, så holder ikke bensinpumpa fra original GTi! Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo82 Skrevet Februar 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 hvilken type bensinpumpe anbefaler du?? jeg skal bare sette sammen motoren for kompisen min så det er han som betaler..men tåler blokka 1,2-1,4 bar i ladetrykk..?? planen er att dette skal fungere uten reperasjoner hele tiden.. Siter volvo 850 2,3 t5 opel kadett c stv 1979 mod volvo 240 v8 1985 mod volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by polo82 hvilken type bensinpumpe anbefaler du?? jeg skal bare sette sammen motoren for kompisen min så det er han som betaler..men tåler blokka 1,2-1,4 bar i ladetrykk..?? planen er att dette skal fungere uten reperasjoner hele tiden.. blokka tåler det, stemplene tåler det ikke.. ikke i lengden iallefall.. bosch pumpe på 5bar, da har du så det holder. Veit ikke hva du skal legge i det, men TDK/TDi-manifolden må modifiseres for å passe på T3-flensen. Bruker du orig. innspruten og kaldstartdysa og kjører uten å gjøre noe med kompresjonen, så ville jeg ikke kjørt over 0.5bar i ladetrykk. En progressiv bensintrykksregulator er uansett grei å ha, så invester i en hos GIK eller no. Koster vel rundt 2k. Til saphire4x4, så passer ikke manifolden fra TD på 16v motoren.. men bruk Grenrør fra Audi S2 og plomber det siste eksosuttaket, det skal visstnok passe rett på. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 200hk så lønner det seg å gå på g60 motoren tvert. Det går vel akkerat med tillegsprut på gti`en men er på grensa. Stempler og råder tåler 250hk om ein senker komp. Med stempler fra 1,8 90hk blir den på fine ~9-1 og tåler da 1,3-1,5 bar. t3 med 63eksos passer fint. TD manifold passer 8v etter litt sliping. Bensinpumpa holder, med elektronisk sprut holder den til 300+hk. Veit ikkje korleis det blir med k-jet med høgare trykk men den holder. Med g60 motor blir det ikkje tull med komp eller innsprut, anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.