Gå til innhold

Samoz: Audi 100 2,3 Q - billig prosjekt!

Ranger emnet


Samoz

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har gått i innkjøp av en Audi 100 2,3E Quattro Avant!

Som da er min første bil :driving

 

61044_478748620420_601050420_7211421_5815419_n.jpg

 

 

Hva som skal gjøres:

 

* Bytte til klare blinklys (side og hoved) *FERDIG*

* Senk (30/30 kanskje?)

* Felger (18"?)

* Anlegg (høytalere, sub, hatthylle) *FERDIG*

* A6 (C4) framfanger

* Klippe ledning diff (25 Km/t :angry:) *FERDIG* MEN, sperra fungerer ikke.. Ikke vacum...

* Sette på eksos stuss *Ferdig!*

 

Det er hvertfall det som skjer i førsteomgang, felger og senk kan alltids ta litt tid før jeg får i gang, da jeg lever med lærlinglønn, itillegg til og betale ned bilen og forsikring.

 

Er kanskje litt seint ute med prosjekt tråd, da jeg alt har skyvstartet! hehe

 

Og, jeg er ganske stor fan av TTT (Ting Tar Tid) :well:

Blir gjort ettersom jeg har råd, og tid (selv om det er noen timer i audien alt).

Endret av Samoz
Litt endring skal til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første Update!

Som jeg hintet litt til, har jeg alt startet!

Og som en 18 år gammel gutt flest, er det anlegg som står først i rekke. Alt av anlegg ble kjøpt inn ved første lønninga jeg fikk fra jobben.

 

Liste:

2 Stk JVC 10 Cm 2 veis høytalere (dører foran)

2 Stk JVC 16 Cm 3 veis høytalere (dører bak)

2 Stk JVC 6x9 4 veis høytalere (hatthylle)

1 Stk Rockford Fosgate Punch 2 (2ohm)

1 Stk 12" basskasse fra torshov som de garanterte ikke sprakk,

men som sprakk (skal leveres igjen, og bygge egen).

Sony et eller anna Xplod av en kollega.

 

Veit mange av dere tenker "wtf" 2 ganger nå,

1. "JVC!?!?!"

2. "HATTHYLLE!?!?!?!"

 

Og da er svaret enkelt og greit, jeg har jobbet et år på Meca etter skolen, og har greit med rabatter, og da jeg lever på ikke mange kronene i mnd, er jo billigere, jo bedre! Så jeg gikk i innkjøp av det jeg hadde råd til med rabatt! JVC var da svaret!

 

Og hatthylle ble egentlig bygget for og dekke over elemente jeg har i bilen, jeg mener, hvor vanskelig kan det være og bryte seg inn i 17 år gammel bil? Uansett, etter 2-3 forsøk, kom jeg fram til at, jeg gidder ikke alikevell, lenge leve forsikring.

Så det ble en ganske kurant hatthylle som er laget for og putte høytalere i!

 

Har også gått i innkjøp av hvite blinkere (rabatt <333)

Fikk også tak i en Supersprint potte til en VELDIG kurant pris av en kamerat!

 

Bilder:

 

Utganskpunkte for hylla var dette:

DSC00004-1.jpg

 

Men etter litt om og men, kom jeg fram til at den ble alt for høy! Så jeg endra litt på oppbygginga, da den går akkurat så kassa ikke går opp i hylla! :)

 

DSC00033.jpg

Fikk også på "lister", for vurderer og lage en kasse til høytalera, men veit ikke helt enda..

 

Har også fått dratt filt, kommer noen bilde av selve filt legginga:

 

DSC00046.jpg

DSC00047-3.jpg

 

Ferdig :D

DSC00049.jpg

 

Hviteblinkere:

DSC00413.jpg

DSC00417.jpg

 

Og sist, men ikke minst:

Eksossss.jpg

EKSOS! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Torshov Gjøvik i dag og skulle levere igjen basskassa jeg kjøpte, da den hadde sprukket.. Ennå de garanterte at den holdt, så fikk jeg ikke igjen pengene. Måtte enten få tilgodelapp, eller få igjen en ny en..

Merkelig med dårlig kundeservice!

 

Sant nokk, de har akkurat den dårlige kundeservicen på Mekk her i Lofoten også! :S

Kjøpte eksosrør for en litt "grommere" lyd men, passet ikke til min.

 

Uansett, stå på med Audien! Kan bli en bra bil, bare med senk og felger! :D

1995 Audi 80 slow and soon to bee low edition! ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nokk, de har akkurat den dårlige kundeservicen på Mekk her i Lofoten også! :S

Kjøpte eksosrør for en litt "grommere" lyd men, passet ikke til min.

 

Uansett, stå på med Audien! Kan bli en bra bil, bare med senk og felger! :D

 

Senk og felger kommer, men etter som boka lar meg, hehe. :p

Er litt kjedelig og bli plog for kamerater i vinter, så spørs om den holder orginal høyde i vinter.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra det der, kurant bil du har fått deg!

 

Men du har vel festa det godt? Kjipt å få det i bakhue ved en evt kollisjon eller bråbrems, det er store krefter som utløses da.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta så jo veldig bra ut :D

 

Angående senk har Eiker et sett fra B+G som blir meget bra på dissa bila. er vel 40 elns trur jeg men søkker litt med åra så det blir helt perfekt. Nye støtdempere er også et must :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra det der, kurant bil du har fått deg!

 

Men du har vel festa det godt? Kjipt å få det i bakhue ved en evt kollisjon eller bråbrems, det er store krefter som utløses da.

 

Festet godt, ahh, var det da :wonder:.

Skal feste hatthylla ved hjelp av noen skråvinkler (skrur de i baksetet, også i hatthylle, får håpe de holder, men får ikke vrikka den noe særlig langt, sitter godt i mellom rutene, samt nakke støttene.. :) Veggen og kassa sitter som smurt, måtte presse inn veggene rundt kassa.. Hehe

 

Detta så jo veldig bra ut :D

 

Angående senk har Eiker et sett fra B+G som blir meget bra på dissa bila. er vel 40 elns trur jeg men søkker litt med åra så det blir helt perfekt. Nye støtdempere er også et must :D

 

Veldig lyst på justerbart coilovers, men er jo så jævlig dyrt til quattro :( Sjekket litt priser rundt omkring, og de lå rundt 12 tusen.. Og DET har ikke jeg råd til.. :( Men kan få tak i 30/30 til en høvding, men er ikke helt sikker på om det er vits... er ikke akkurat så mye.. Men får se hva en kommer over! :)

Eyy, var faktisk ikke dårlige priser der!

 

Men, tror du dette passer??

FJÆ-06-1-008 Senkesett Audi 100 avant 4/5/6cyl quattro +s4 35mm

Modell: 12/90-

 

Tusen takk for tilbake meldinger.. :)

Endret av Samoz
Legge til litt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår