Gå til innhold

Lei Norsk veistandard

Ranger emnet


_MDS_

Anbefalte innlegg

Hei jeg er nå drittlei Norsk veistandard. Jeg mener her må vi kjøre rundt på hullete dritt veier som vi selv betaler fett for og kjøre på.

 

Hvor faen går egentlig penga ?

 

Noen tips til hvordan jeg kan slippe unna årsavgifta ? Gidder ikke betale for og kjøre rundt på veier som kommer til og slå høl på den lave bilen min endag :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til de rundt 700000 menneskene som får betalt av staten for å sitte hjemme i sofaen.

 

Det er jeg fullt klar over, men det er det skatte pengene som går til og da burde jo i allefall vei avgifta gå til VEIER!

 

Dette er oss endag vis staten ikke gjør noe med veiene snart!

 

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/robin-nektes-erstatning-for-oedelagte-felger-3304485.html?vbseourl=adserver/www/delivery/ck.php

Endret av _MDS_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er din påstand at årsavgiften for bil ikke går til veier?

 

For min del spiller det fint liten rolle om jeg må betale årsavgiften som årsavgift eller tilsvarende beløp over skatteseddelen. Fordelen med at det skjer som en direkte avgiftsbelegning er at det blir vanskeligere å snike seg unna.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...personangrep slettet, resten var fornuftig, så lot det stå...)

 

 

en betydelig del går selvsagt den veien, ellers så er u-hjelp til LEDERNE i utviklingslandene en fin kilde og regnskogfond, ikkeminst alle de milliardene de taper på feilprioritering/dårlig planlegging, enten det er infrastruktur/helse og omsorg eller påtalemyndighetens prioritering..

 

listen er lang;) det er tydelig at f.eks veier ikke skal bygges skikkelig, men et par ganger i året nytt lag med asfalt på gammelt grunnarbeid, uten oppkulting og skikkelige grøfter..ergo dårlige veier.

 

Kort fortalt, de gjør akkurat det de vil med disse pengene, mens vanlige mannen i gata betaler med et smil...der har man Ola Dunk i et nøtteskall

Endret av JChE

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til danmark, der er det enda dyrere å ha bil! Men billig alkohol da :yodude:

 

Og det fins en måte å slippe årsavgiften på. Kjør uten skilt. Hvor lurt det er, ja det er en annen sak.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JcHe!! Lar du virkelig det skvipet Magnul skrev stå?

Isåfall, er du og en evneveik kar!

 

Sorry, la ikke merke til det i farta. Tråd er moderert nå.

 

Folkens, personangrep holder vi oss for gode til. Hold det ihvertfall LITT til topic.

 

Og god helg!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_MDS_, hvorfor kan du ikke bare flytte til et annet land hvis det er så jævla ille her..? :)

 

1. Man har familie her

2. det er en betydelig risiko å flytte med tanke på jobb/sosialisering/integrering

3. man forlater venner og stedet man har vokst opp

4. språkproblemer

5. utdannelse

 

jeg hadde mest sannsynlig stått først i køen om jeg visste at disse punktene gikk bra..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_MDS_, hvorfor kan du ikke bare flytte til et annet land hvis det er så jævla ille her..? :)

Mener du jeg virkelig skall flytte bare fordi jeg synes at det er noe tull at vi skall betale i dyre dommer for kjøre rundt på hullete veier ?

 

Jo, og det er bare å leste på stortingets egne sider, Magnul.

Budsjett for utbedring og bygging av vei er 17 mlrd.

inntekter på Omreg og årsavgift osv er på det dobbelte... minst.

Nettop, så penger er det nok av.

 

I allefall her jeg bor så ser ikke veiene ut og jeg er drittlei. Jeg betaler skatt som alle andre og klager ikke. Men årsavgifta skall faktisk gå til vedlikehold av disse veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get your facts straight!

 

Års-,engangs-,omreg.-,..,-avgift kommer ikke deg som bilist til gode. Hverken i form av bedre veger, broer, tunneller eller andre vrangforestillinger du måtte ha.

 

Så, hvor mye har du egentlig bidratt med for for å bygge og vedlikeholde vegen du kjører på?

Grovt tippet fra min side, ikke nok til å asfaltere oppkjørselen din en gang!

 

For det andre driter jeg og Stortinget i felgene og bunnpannen din. Personer dør faktisk av mangelfullt vedlikehold og dårlige veger her til lands, at du kommer å suttrer over matrielle skader syns jeg er kvalmt. Problemet er det samme, men argumentene er forskjellig. En av tilnærmet null betydning, en annen av stor betydning.

 

Vil du ha en seriøs debatt om vegfinansiering så let litt dypere i esken av argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Get your facts straight!

 

Års-,engangs-,omreg.-,..,-avgift kommer ikke deg som bilist til gode. Hverken i form av bedre veger, broer, tunneller eller andre vrangforestillinger du måtte ha.

 

Så, hvor mye har du egentlig bidratt med for for å bygge og vedlikeholde vegen du kjører på?

Grovt tippet fra min side, ikke nok til å asfaltere oppkjørselen din en gang!

 

For det andre driter jeg og Stortinget i felgene og bunnpannen din. Personer dør faktisk av mangelfullt vedlikehold og dårlige veger her til lands, at du kommer å suttrer over matrielle skader syns jeg er kvalmt. Problemet er det samme, men argumentene er forskjellig. En av tilnærmet null betydning, en annen av stor betydning.

 

Vil du ha en seriøs debatt om vegfinansiering så let litt dypere i esken av argumenter.

 

Greit nok jeg er enig, det er faktisk værre ting som kan skje enn at en felg eller bunnpanna går til helvette. Jeg er bare en simel kar som er lei av og kjøre rundt på hullete veier og uttrykker min mening om dette.

 

Men vis ikke skattepengene, årsavgifta osv. går til veier, hva er det da som går til vedlikehold av veier ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår