Gå til innhold

Golf 3 1.8 Overoppheter rundt girspak/brekk!

Ranger emnet


revobaby

Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Bare lurte på om noen vet noe om dette.

 

Har en 96' golf 3 som blir VELDIG varm rundt girspaken og brekket... Er så jeg brenner meg skikkelig inne i bilen hvis jeg tar hånden rundt bunnen av girspaken eller på plastikken under brekket (Det du drar i inne i bilen). Bilen brukes til litt øvelses kjøring av min lillesøster, så er mye clutch og gass.. men trodde ikke den skulle bli varm på de stedene av den grunn?!

 

Er godt med både olje og kjølevann på bilen.

 

Takker for svar.

 

Mvh. Simen

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert kjørt på en hump og "bomp" der kjørte potten, eller røret seg fast ja. Merker du noe mer motor-brumming i bilen enn normalt?

 

Før det første er eksosen ganske så rusten, så den brummer som bare det fra før, så vanskelig å høre om det er kommet noe mer enn det som var. Bilen skal snart kastes, min lillesøster skal bare øvelseskjøre litt med den, også skal jeg ta ut motoren.

 

Hun har kjørt litt ute på jordet og sånt, sikkert der hun har vært nedi noe ja. Men det er ikke skadelig for motoren eller gearkassen på noen måte selv om det blir veldig varmt rundt brekk/girspak?? Selve bilen er det ikke så farlig med :)

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke skadelig for motoren eller gearkassen på noen måte selv om det blir veldig varmt rundt brekk/girspak?? Selve bilen er det ikke så farlig med :)

 

Giroverføringene består av endel plastdeler som neppe er glad i høye temperaturer over tid, i tillegg er selve girstangen montert i en plastkopp som skal være fylt med gris/fett, som neppe heller liker høy temperatur over tid.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giroverføringene består av endel plastdeler som neppe er glad i høye temperaturer over tid, i tillegg er selve girstangen montert i en plastkopp som skal være fylt med gris/fett, som neppe heller liker høy temperatur over tid.

 

Ok, jeg får finne på noe lurt for å holde varmen borte.. Noen tips?

Det er bare å slippe clutchen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du skal bruke den som jordebil kan du vel bare finne fram vinkelsliperen og kappe eksosanlegget?

 

MEN, kapper du det FORAN kupé'en blir det noe sinnsykt til støy..!

pass på så du kapper bak førersetet :)

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du skal bruke den som jordebil kan du vel bare finne fram vinkelsliperen og kappe eksosanlegget?

 

MEN, kapper du det FORAN kupé'en blir det noe sinnsykt til støy..!

pass på så du kapper bak førersetet :)

 

SKJÆRPINGS!

Med mindre du vil ta livet av søstern din så kapp ikke eksosanlegget! CO forgiftning er ingen spøk.

 

Får du lagt noe varmeisolerende mellom eksosanlegget og giroverføringen vil du redusere problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår