raboc Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Originally posted by OMR Det er tydelig at vi ikke er enige her! Ja, og det er jo bra. Ellers ville det blitt veldig kjedelig :-) Men ta en tur på Gardermoen til helga, så kanskje du får et annet syn på tingene? :-) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Nei, til helgen skal jeg ligge med godt nedlegg på svingete veier i Nord-Norge med Kawaen. Tviler sterkt på at jeg kommer til Gardermoen. Men jeg har vært på dragrace i Sverige et par ganger, og jeg kan ærlig talt ikke forstå hva som fasinerer så enormt med full spiker rett frem. Artig å se på biler med mye maskin siden jeg er motorinteresert, men "Har man sett en stripe har man sett alle";) Gi meg heller en dag på bane! Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Originally posted by OMR Nei, til helgen skal jeg ligge med godt nedlegg på svingete veier i Nord-Norge med Kawaen. Tviler sterkt på at jeg kommer til Gardermoen. Da er det jo ekstra synd du ikke vil prøve på DR, det var motorsykler som trakk meg til stripa i 1975, og det er hovedinterressen enda. Men jeg har vært på dragrace i Sverige et par ganger, og jeg kan ærlig talt ikke forstå hva som fasinerer så enormt med full spiker rett frem. Artig å se på biler med mye maskin siden jeg er motorinteresert, men "Har man sett en stripe har man sett alle";) Gi meg heller en dag på bane! Det er jo det de med bil har muligheten til i helga, en dag (eller to for de som vil ta lisens) på "The fastest racetrack in scandinavia" Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Originally posted by OMR Nei, til helgen skal jeg ligge med godt nedlegg på svingete veier i Nord-Norge med Kawaen. Tviler sterkt på at jeg kommer til Gardermoen. Ahh; det høres jo definitivt ut som en bedre ting enn både 402m og banekjøring :-) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Det jeg ville frem til var jo at jeg ikke gidder reise 150 mil for å se litt rattlåsracing, som dere så sterkt anbefaler... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Og ikke 160 mil for banekjøring heller skjønner jeg. (jeg er ikke lokalkjent nedi Oslobygda der, det er kanskje litt mere enn 10 mil fra Gardermoen til Rudskogen?) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Originally posted by raboc Og ikke 160 mil for banekjøring heller skjønner jeg. (jeg er ikke lokalkjent nedi Oslobygda der, det er kanskje litt mere enn 10 mil fra Gardermoen til Rudskogen?) ja, det er nok litt lenger.. tar ca to timer fra oslo til rudskogen, og ca en halvtime fra oslo til gardermoen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeW|ar Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Originally posted by Essex ja, det er nok litt lenger.. tar ca to timer fra oslo til rudskogen, og ca en halvtime fra oslo til gardermoen... 2 timer????? å faen.. du kjører jo japse ja.. bruker du mer enn 1 time og 20 min så må du bruke mer enn bare 1.gir=) Siter 1997 Audi A8 (S8 wannabee) 1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no) 2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline 99/00 Suzuki Gsxr 750 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Originally posted by KeW|ar 2 timer????? å faen.. du kjører jo japse ja.. bruker du mer enn 1 time og 20 min så må du bruke mer enn bare 1.gir=) joda, å kjøre dit tar ikke lang tid!!! men husk den hælvetes køen a!! bare den tar minst en time!! hallo, hadde ikke brukt to timer hvis det ikke var kø, er jo 130 grense hele veien ned omtrent... 90 grense er i min verden 120 100 grense er i min verden 130 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Altså. Om du sitter i en standard Sierra Cossie.. Så er det jo mye mye mye lettere for deg å kjøre 0 til 402 meter rett framover så fort som mulig. Du kjenner bilen og du kan giringen osv osv, vet akkurat hvor mye du kan gi for du spinner, osv.. og når du har kjørt 402 meter og har en fart på 150 km over målstreken får du en tid på tavla. Da er det gjort.. men, for å kjøre på bane så må du jo konsentrere deg mere, det er mye mye mye mye mere å konsentrere seg om på her enn på en rettstrekke.. Du må bremse, svinge, finne rette løyper, gi gass, men ikke for mye gass. evt kjøre forbi noen biler, bla bla. det er mye mye mere som spiller inn på tiden din på en bane enn på en rettstrekke. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Originally posted by Jonte Altså. Om du sitter i en standard Sierra Cossie.. Så er det jo mye mye mye lettere for deg å kjøre 0 til 402 meter rett framover så fort som mulig. Du kjenner bilen og du kan giringen osv osv, vet akkurat hvor mye du kan gi for du spinner, osv.. og når du har kjørt 402 meter og har en fart på 150 km over målstreken får du en tid på tavla. Da er det gjort.. Men klarer du å kjøre så fort som bilen klarer? Og ikke minst, klarer du å kjøre mange jevne drag på samme tid? (slik det konkurreres med gatebiler i Norge i dag så er jo det veldig vesentlig) Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 12, 2002 Rapporter Share Skrevet September 12, 2002 Selvsagt. Det er jo ikke bare å sette seg inn i bilen å gi absolutt bånn pinne for første gang og tru det blir det beste du gjør. Det krever sikkert mye tid osv.. men, det krever jo mye mye mye mere å få bedre tider på bane. det er jo bare å tenke logiskt. det er mye mere som spiller inn enn på en rettstrekke.. det kan du ikke si meg i mot på Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by stegegjerdet Å køyra rett fram kan til og med bestemor mi gjera fort, å køyra på bane krev meir av føraren!!!! ja skjønner at du har kjørt mye drag... M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 men en ting som kan sies; å kjøre drag med gatebilen du bruker, trenger ikke være så vanskelig.. fordi du 'trener' på starter og giring hver eneste gang du er ute å kjøre.... men å kjøre en drag bil med MANGE hk etc, DET er vanskeilg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by Essex men en ting som kan sies; å kjøre drag med gatebilen du bruker, trenger ikke være så vanskelig.. fordi du 'trener' på starter og giring hver eneste gang du er ute å kjøre.... Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg drar sjelden ut girene så sinnsykt til vanlig, ergo blir det vanskelig å vite hvordan man bør kjøre for å kjøre så fort som mulig, og samtidig så jevnt. Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.