Magnus Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by Essex men en ting som kan sies; å kjøre drag med gatebilen du bruker, trenger ikke være så vanskelig.. fordi du 'trener' på starter og giring hver eneste gang du er ute å kjøre.... men å kjøre en drag bil med MANGE hk etc, DET er vanskeilg... det er klart det er lettere å kjøre en bildu kjører til daglig... Men det begyner å koke litt i hode når du står på streken...ihvertfall for meg :) sikker for andre som har prøvd også Det er liksom litt forskjell da det står 3000 stk å ser på deg.... Så hvor mange av dere som disser rattlås rally har faktisk prøvd det foran mange tilskuere og med starttre og greier??? Ikke alle som kommer med melinger her ihvertfall.... noen andre nevnte noe om å sette tider som var javne får bruke meg selv som eksempel siden jeg ikke er redd for å drite meg ut :D hehe kjørte som raskest 13,3 med børsa mi.... det er nesten 1 sek tregere enn det det burde ha gått på...hadde nemlig en 60 fot på 2,4 eller noe, og da kan de som kan slikt regne ut hvor mye det hadde hatt å si hvis jeg hadde en 60 fot på rundt 1.7 1.8 kjørte også 14,6 14,1 15,5 13,7 eller noe slikt på samme dagen har hatt den bilen i ett år nå og synes jeg kan kjøre den greit :) så da burde jeg vel kjørt lave 12'ere hele dan da??? Ville egentlig bare få frem at det ikke er så fordømt lett som alle skal ha det til.... Hvis du ikke har prøvd hold kjeft :D Nemlig hilsen en forkjøla M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by Magnus det er klart det er lettere å kjøre en bildu kjører til daglig... Men det begyner å koke litt i hode når du står på streken...ihvertfall for meg :) sikker for andre som har prøvd også Det er liksom litt forskjell da det står 3000 stk å ser på deg.... Så hvor mange av dere som disser rattlås rally har faktisk prøvd det foran mange tilskuere og med starttre og greier??? Ikke alle som kommer med melinger her ihvertfall.... noen andre nevnte noe om å sette tider som var javne får bruke meg selv som eksempel siden jeg ikke er redd for å drite meg ut :D hehe kjørte som raskest 13,3 med børsa mi.... det er nesten 1 sek tregere enn det det burde ha gått på...hadde nemlig en 60 fot på 2,4 eller noe, og da kan de som kan slikt regne ut hvor mye det hadde hatt å si hvis jeg hadde en 60 fot på rundt 1.7 1.8 kjørte også 14,6 14,1 15,5 13,7 eller noe slikt på samme dagen har hatt den bilen i ett år nå og synes jeg kan kjøre den greit :) så da burde jeg vel kjørt lave 12'ere hele dan da??? Ville egentlig bare få frem at det ikke er så fordømt lett som alle skal ha det til.... Hvis du ikke har prøvd hold kjeft :D Nemlig hilsen en forkjøla M var et sånt svar jeg venta på :D:D Tror ikke Magnus for sagt det noe bedre her, han har jo kjørt på bane og på dragstripe så...! Skal du på skogen i dag Magnus???? hilsen en også forkjøla marius Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 her har du et veldig bra poeng!!! forventningspress gjør det mye verre!!! men står fast ved at kjører du drag med gatebilen din, burde du klare deg ganske bra... når jeg er ute å cruiser om natta etc, hender det 'ofte' at jeg stopper og gir flatt jern tre, kanskje fire gir... så sådan mener jeg at jeg hadde klart meg greit på et dragrace... har kjørt drag et par ganger, med kanskje 10 kompiser eller.no... det gjorde det mye vanskeligere ja... men dettte gjelder jo oxo for baner da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raboc Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by Essex når jeg er ute å cruiser om natta etc, hender det 'ofte' at jeg stopper og gir flatt jern tre, kanskje fire gir... så sådan mener jeg at jeg hadde klart meg greit på et dragrace... Men kjører du de 201m (eller 402m) like fort hver gang? Om du skal konkurere i «Street Legal» her i Norge så er jo det veldig vesentlig. Siter '99 Audi S4 '12 Honda CB1kR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 sikkert ikke på tidelen, men for hver dag som går blir jeg jo flinkere og flinkere!!! så jeg mener at jeg ville gjort det bedre på drag, enn på bane sånn som det står nå... det som gjør bane vanskeligere, er at du må jo lære deg banen etc.. trur det er større forskjell på baner, enn på drag baner, selv om det seff er forskjeller der og... men jeg prøver ikke å rakke ned på drag, da misforstår du meg, syns det er imponerende og rått å se på!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Med mindre jeg blir så rik at jeg kan bytte ut deler fortløpende, så skal jeg holde meg unna dragracing. Bilen min kan klare raske akselerasjoner, men den er ikke bygget for det. Clutch/ drivverk etc er primært laget for vanlig kjøring og en tur på bane i ny og ne.. renger med at det er samme problem/begrensning med de fleste gatebiler. Nå har jeg aldri forsøkt meg på dragracing så det er mulig jeg har gått glipp av moroa, men uansett så liker jeg best å kjøre på varierte svingete veier... og derfor kunne jeg tenkt meg flere turer på bane.. Så når jeg jeg blir rik (== aldri??) så bygger jeg heller opp en fet baneracer enn en rett-frem bil.. Men det er imponerende motorer og reaksjonsevne i dragracing.. og sikkert moro for de som liker det. just my 2 cents worth... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by 964C2 Med mindre jeg blir så rik at jeg kan bytte ut deler fortløpende, så skal jeg holde meg unna dragracing. Bilen min kan klare raske akselerasjoner, men den er ikke bygget for det. Clutch/ drivverk etc er primært laget for vanlig kjøring og en tur på bane i ny og ne.. renger med at det er samme problem/begrensning med de fleste gatebiler. Nå har jeg aldri forsøkt meg på dragracing så det er mulig jeg har gått glipp av moroa, men uansett så liker jeg best å kjøre på varierte svingete veier... og derfor kunne jeg tenkt meg flere turer på bane.. Så når jeg jeg blir rik (== aldri??) så bygger jeg heller opp en fet baneracer enn en rett-frem bil.. Men det er imponerende motorer og reaksjonsevne i dragracing.. og sikkert moro for de som liker det. just my 2 cents worth... alltså NO GOOD for min bil og min økonomi!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by OMR Det er tydelig at vi ikke er enige her!:rolleyes: Uansett hva du enn sier er jeg av den oppfattning at det kreves ufattelig mye mer av en fører å kjøre gode rundetider på bane enn det kreves for å få en god 0-402 tid. På bane må man mestre absolutt alt det en dragsjåfør kan, pluss at man må kunne kjøre kurver og bremse riktig. Har jeg noen gang sagt at dragracing krever mer av føreren enn rundtrundt? Jeg har da aldri benektet at rundtrundt krever mer. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet September 13, 2002 Rapporter Share Skrevet September 13, 2002 Originally posted by 964C2 alltså NO GOOD for min bil og min økonomi!! Hvis jeg skulle dratt på meg hjelmen, er nok dragracing det eneste lommeboka mi tillater, det måtte i såfall blitt i ET BA, men selv Super Comp med "dial-in" på 8,90 er overkommelig på et lavt budsjett. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
964C2 Skrevet September 16, 2002 Rapporter Share Skrevet September 16, 2002 Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen Hvis jeg skulle dratt på meg hjelmen, er nok dragracing det eneste lommeboka mi tillater, det måtte i såfall blitt i ET BA, men selv Super Comp med "dial-in" på 8,90 er overkommelig på et lavt budsjett. jeg kjenner en kar som har kjørt/kjører dragracing, og som han sier mht kostnader: Man bruker alt det man har og alt man kan få tak i .. det gjelder vel for det meste av motorsport... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet September 16, 2002 Rapporter Share Skrevet September 16, 2002 Originally posted by Essex når jeg er ute å cruiser om natta etc, hender det 'ofte' at jeg stopper og gir flatt jern tre, kanskje fire gir... så sådan mener jeg at jeg hadde klart meg greit på et dragrace... Jeg trodde også at jeg var ganske flink helt til jeg prøvde på en dag på stripa. Det er HELT anderledes når man starter med juletre og tusenvis av tilskuere. Jeg har prøvd både baneracing og dragracing, og syns det er morsommere med bane. Men ingen av delene er enkelt! Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet September 16, 2002 Rapporter Share Skrevet September 16, 2002 bilen min er så håpløst tilfelle for dragracing at jeg ikke gidder og prøve engang.. men ban er moro... en annen ting som må være kjipt med drag er jo at man i løpet av en dag kjører tilsammen ett minutt eller no? det er litt under en runde det på vanlig bane.. all respekt til d som gidder og røske istykker differ og kasser på drag, men jeg holder meg på steder med svinger jeg.. drag på stripa er sikkert ikke mer moro enn fullgass drag på gata fra stillestående.. bortsett fra at det kommer ut en lapp som sier hvor sakte man kjørte.. skal man kjøre dragrace, kjøp en dragster da vel... Harald.. som liker svinger bedre enn og gasse rett frem.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet September 16, 2002 Rapporter Share Skrevet September 16, 2002 Originally posted by hfracing skal man kjøre dragrace, kjøp en dragster da vel... Skal man kjøre baneracing, kjøp en Touring car da vel? :D Forøvrig så er jeg enig med deg. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet September 16, 2002 Rapporter Share Skrevet September 16, 2002 Fin diskusjon... Jeg har kjørt 20-30 drag striper (13.6) og nurbergring på 12 min med bruksbilen.... Det er klart det er mer slitsomt å kjøre bane, men vanskelig?? Hvis du ikke kjenner dine egne grenser og bilens... hold deg av de norske veiene. Å kjøre jevne rundetider er selvfølgelig noe annet... og kjempe med de beste er MER enn vanskelig.... men hvor mange av oss kan kjempe med de beste, selv om du hadde samme bilen??? Da er kansje Drag Racing noe for deg.... kjempelett, trykk gassen i bunn når lyset blir grønt og la bilen gjøre resten... husk å bremse etter 402... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet September 16, 2002 Rapporter Share Skrevet September 16, 2002 Originally posted by JHU Det er klart det er mer slitsomt å kjøre bane, men vanskelig?? Hvis du ikke kjenner dine egne grenser og bilens... hold deg av de norske veiene. Spørsmål: 1) Når man kjøper seg en ny bil, kjenner man da grensene til den bilen uten videre, eller bør man prøve det ut på lukket bane? 2) Bør man lære sine egne grenser på lukket bane eller på offentlig vei? Det høres ut som om du mener at man må være utlært racingsjåfør for å kjøre bane. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.