tobbaz Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Heisann flott side og kunne vere medlem på:) Jeg har en peugeot 406 1996 mod sedan. bensinmåleren pilen står på tom til du banker litt i panelet og så får du se hvor mye bensin som er igjen et par sekund så detter dn ned igjen. samme med turtelleren nesten den står på nummer 2 i instrumentet når den er i fri så banker jeg litt i panelvinduet så slipper den ned på rundt på nr 1 igjen. hvordan kan dette ha seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Høyres ut som dårlig kontakt. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobbaz Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 takk for svar:) Men jeg er ikke noe mekaniker og har lite peiling, er det en enkel måte og fikse dette på eg fant 4 skruer oppforbi glasset med tur teller og speedometer osv er det bare og sku ut dem og få ut dekselet så jeg kan se på tur teller og bensinmåler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a1eks94 Skrevet Januar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2013 Heisann! Da er vi 2! Jeg sliter med speedometer og turtall telleren:) Bensinmåler må jeg være ærlig å si jeg ikke har skjekket faktisk.. Funnet ut av noe? Er på tanken å ta en titt i panelet.. Men er ikke av den mekanikertypen selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon André Brandt Skrevet Februar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2013 Jeg har desverre ikke tatt bilder av operasjonen, men med tunga noenlunde rett i munnen skal dere kunne få til dette. Utstyr som behøves: - Torx-trekker standard pug interiørstørrelse - Flattrekker til å bøye litt plastikk - loddebolt - litt loddetinn - Tålmodighet 1. Skru løs dekselet over instrumentpanelet. Det sitter med tre torx-skruer i "taket" over instrumentene. Trekk av hele, dette er en ganske stor del som også dekker noen av luftventilene inn i bilen. 2. Skru løs klokka (hele instrumentclusteret). Mener å huske at det er 2 skruer øverst og 2 nederst. Ta av kontakten bak. 3. Finn deg et rent og opplyst sted og legg hele greia der. 4. Den hvite bakdelen av klokka er skrudd til den svarte frontdelen med et knippe små skruer. Ta de av. Obs! Disse sitter i yttekant, pluss 1 over lyspærene. Det er et par andre der du ikke skal skru på:o 5. Jeg husker ikke helt rekkefølgen, men jeg mener at du nå skal kunne ta av baksiden. Vær litt varsom, da pinnene fra instrumentene går inni her. 6. Det er en kontakt med en tynn silikonledning som ikke er så enkel å ta av. Men av må den, det gikk fint med litt forsiktighet og tålmodighet. Jeg brukte en kniv og en liten flattrekker for å bøye metallpinnene, og da jeg satte det sammen igjen bøyde jeg de litt inn først. 7. Nå kan du ta av pcb'en (kretskortet). Du vil se sett med store pinner som går inn i instrumentene. Om du ser nøye etter vil du se at loddetinnet på bunnen av disse er sprukne, og dette er problemet ditt. 8 Fiks loddetinnet. Trikset er å varme pinnen, ikke tinnet, så vil det skli ned av seg selv. Jeg la på litt ekstra for sikkerhets skyld. Husk at pinnen i seg selv må være ganske ren for å passe inn i instrumentene. 9. Suksess! Sett alt sammen igjen, bytt eventuelle pærer i samme slengen da dette er kjedelig å skru fra hverandre neste gang. Jeg har gjort dette på min gamle '96 og det har holdt i to år til nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon André Brandt Skrevet Februar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2013 Dette er altså ikke så vanskelig som det kan høres ut. Jeg gikk i blinde selv, og det gikk fint:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.