Gå til innhold

DanielH: Einser mk1 Værsting-diesel prosjekt:) UPDATE 6.11 med Kawasaki Bilder:)

Ranger emnet


Volvo flerogførr

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den 1.9l dieselen du satt i.. hvem bil er den ifra, å gikk den rett i?

Fått øynene opp for diesel selv nå, etter å ha lest flere diesel prosjekt her på forumet. spessielt ditt prosjekt! Blir morro å følge med videre.

 

den motoren finner du i golf3 og 4. og en rekke med passater og audi skoda og seat.

 

motoren passer rett inn så lenge du bruker motorfestene til den golfen du har. i en golf1 må det være 1,5 eller større motor. er det 1,1 eller noe sånn så må du bygge om et feste i karosseriet.

 

på golf2 så er det nesten det samme som gjelder. alle motorer opp til 1,6 er polomotor. så der spaser ikke motorfeste på motoren men da bruker du festene i fra 1,8bensin eller diesel. 90% av bilene som finnes har rette fester så det er bare til og putte oppi nesten ka du vil.

 

da er det kun det eletriske igjend.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par sporsmaal: Noen som vet hvordan biltilsynet ser paa det med hjulbuer og frontfanger? Tenker paa om bredden regnes ut ifra bredeste parti paa bilen, altsaa speilene? For da er det jo bare for meg og bredde den ut ifra speilene og faa det godkjent?

 

Og noen som har TUV papirer til Raceland coilovers liggendes? Kjopte ett sett paa finn, men fyren hadde rotet vekk papirene...:boxers

 

Og noen som vet hva som er maks effekt/Nm, moller/biltilsynet godkjenner av dieselmotorer i mk1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

badnewsbertone: Dette blir nok muligens godkjent...Lurer litt på og kjøre bilen ned til TUV og få det godkjent..Men skal ihvertfall prøveog få den godkjent i første omgang med 1.9tdi, senking og breddingen:)

 

Skal kjøre 50/50 vann/methanol ja, funker kjempe bra på diesel, senker eksos tempen mye:) Men dette blir i tillegg til 2 ic`er... skal også tilføre propan, fungerer nesten på samme måte som lystgass på bensin. Diesel brenner mye bedre ved propan tilførsel:)

 

cat0: Jeg vet sannelig ikke hva biltilsynet trenger, men etter hva jeg har forstått er det jo samme understell på mk1 og mk2 til en viss grad av modell:) Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cat0: Jeg vet sannelig ikke hva biltilsynet trenger, men etter hva jeg har forstått er det jo samme understell på mk1 og mk2 til en viss grad av modell:) Hva tror du?

 

Jeg vet coilovers til Golf 2/3 passer om hverandre, men tror ikke de går rett på din. Skal se på TÜV-papirene i morgen og se hva disse sier. Biltilsynet er jo som kjent ikke særlig fleksible, men kan jo tenkes at du har flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badnewsbertone: Dette blir nok muligens godkjent...Lurer litt på og kjøre bilen ned til TUV og få det godkjent..Men skal ihvertfall prøveog få den godkjent i første omgang med 1.9tdi, senking og breddingen:)

 

Skal kjøre 50/50 vann/methanol ja, funker kjempe bra på diesel, senker eksos tempen mye:) Men dette blir i tillegg til 2 ic`er... skal også tilføre propan, fungerer nesten på samme måte som lystgass på bensin. Diesel brenner mye bedre ved propan tilførsel:)

 

cat0: Jeg vet sannelig ikke hva biltilsynet trenger, men etter hva jeg har forstått er det jo samme understell på mk1 og mk2 til en viss grad av modell:) Hva tror du?

 

Etter Tüv papierne,og for å få dette gogkjennt i norge,så passer Golf1,Jetta1,Scirocco1+2,ikke noe Polo her...

 

Golf 2 og 3, Passat(mk3) har egne,etter Tüv papiran.

Det er jo bare å sjekke på ebay...

 

Hvordan tilfører du propan,også dette med en dyse..??

Endret av badnewsbertone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du forbruket blir på den a? Siden det er diesel lixm? :mekke:

 

Det kan jeg ikke helt svare på, men skal ikke bruke så veldig mye mere enn orginalt, ved kjøring med ett lett ben på gass-pedalen:) Det som er så greit med diesel, at de ikke trenger allverdens for og holde koken langs veien...Men blir motoren pisket, så øker nok forbruket drastisk:)

 

Første diesel prosjektet mitt(http://www.bilforumet.no/daihatsu/206836-g101-1-0td-oppstilling.html), En daihatsu Charade 3cyl 1.0TTdi, Klarte jeg ikke til bruke mere enn 1 liter pr mil:) Selv med nesten dobblet effekt, brukte den ikke mere enn 1 liter på mila(Ble målt på Artic Circel Raceway etter 2 dager på banen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter Tüv papierne,og for å få dette gogkjennt i norge,så passer Golf1,Jetta1,Scirocco1+2,ikke noe Polo her...

 

Golf 2 og 3, Passat(mk3) har egne,etter Tüv papiran.

Det er jo bare å sjekke på ebay...

 

Hvordan tilfører du propan,også dette med en dyse..??

 

Har brukt og tilføre propan, ved bruk av en innsprøytningsdyse fra en bensinmotor...Den holder fint på gass-trykket og er lett og åpne med en bryter/styring:) Bygde dette på charaden, og merket bra forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ett par sporsmaal: Noen som vet hvordan biltilsynet ser paa det med hjulbuer og frontfanger? Tenker paa om bredden regnes ut ifra bredeste parti paa bilen, altsaa speilene? For da er det jo bare for meg og bredde den ut ifra speilene og faa det godkjent?

 

Og noen som har TUV papirer til Raceland coilovers liggendes? Kjopte ett sett paa finn, men fyren hadde rotet vekk papirene...:boxers

 

Og noen som vet hva som er maks effekt/Nm, moller/biltilsynet godkjenner av dieselmotorer i mk1?

 

VAG/Møller har en egen gruppe inne i Oslo som har med type godkjenning å gjøre. De er trege! Har hatt "noen" VW prosjekter selv. Når det gjelder biltilsynet, tror jeg de ikke liker Den "leppa" du har laget i stål. Glassfiber er litt bedre, de tenker på fotgjengere... Men prøv. Jeg har lært å spørre Biltilsynet først(å leke litt dum) så få importøren til å gå igjennom bilen, og få de til å skrive at den er forskriftsmessig bygd opp. Det er MASSE pappir flytting.

 

KULT PROSJEKT!!!

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har papirer til MK2 coilovers, men disse er vel ikke de samme som du trenger?

Er det en Golf Mk1 så må det stå det i TÜV papirene Biltilsynet er vanskelige der. Jeg hadde en Caddy Pickup Mk1. Det er jo en Golf front. Biltilsynet godkjente ikke bilen min med Golf Mk1 papirer. Jeg måtte ha senke sett til Caddy'n.

 

Drar du til Tyskland for å få TüV godkjenning på hele bilen er det lettere å få god kjent bilen her i Norge.

 

Jeg liker prosjektet ditt.

Må få kjøpt tilbake Caddy'n og Mk1 Golfen min nå kjenner jeg...

Må bare bli ferdig med Corsa 2.0 16V..

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår