Gå til innhold

S O M M E R T R E F F `0 4 ACR - Mo i Rana

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Originally posted by eGtTurbo

Neida, det er ikke langt. Hvis man bor i oslo kjører man til Mo på en dag. Start tidlig om morgenen så er du fremme sen kveld. Beregn maks 12 timer. Hvis du er effektiv bak rattet og ikke trenger pissepause hver 5 mil er det godt mulig å kjøre på under 10 timer..

Kjørte på 10timer blank sist sommer, og det var med et par spisepauser.

 

ca 100 mil fra Oslo ;)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by TG1

 

enn vi som ikke vet hvor mye effekt vi har i kjerra? ;)

må man ha med dyno-papirer ,eller? ;)

 

nå skal vel Bjørnstad ha med dyno'en sin oppover,men... :)

 

 

 

står 116 hester og 955 kilo i papira mine ;)

 

kommer i en grei "klasse" da

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det va nu en gang dåkker ikke viste hvor mye effekt som va i bilan dåkkers :) Om det skal gjennomføres så e det bare ca effekt og kg som bestemmer klassen. Ellers så ser det ut som om det kommer til å bli et meget bra treff. er ikke lenge før det er 100 biler som er meldt på. Stå på gutter, få med flere.

BB-Racing AS

Provides power with technology by TS-Racing

96 23 10 10

http://WWW.BB-RACING.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok neppe så enkelt å lure alle angående effekt.. Regner med det er endel oppegående folk som titter i de forskjellige motorrom så.. Er det en turbolader der, så er vel sjansn heller liten for at den bare er til pynt...

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

 

 

 

står 116 hester og 955 kilo i papira mine ;)

 

kommer i en grei "klasse" da

 

heh, vel..

 

hva er poenget med å stille i en klasse der du vet at du er overlegen de andre?

 

..forutenom å bevise for deg selv at du ikke tør kjøre mot folk som har de samme fordelene som deg?

 

syns det blir for teit å jukse seg til slikt jeg. ingen utfordring whatsoever. no skills.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

Blir nok neppe så enkelt å lure alle angående effekt.. Regner med det er endel oppegående folk som titter i de forskjellige motorrom så.. Er det en turbolader der, så er vel sjansn heller liten for at den bare er til pynt...

 

jeg har jo turbo originalt på bilen min,men det vanskelig å se forskjell i motorrommet på om det er 170 eller 300hk..

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det inndeling eller ikke?

 

Uansett, det må da være en fordel å havne i en klasse med jevnest mulige biler?

 

Synes det er dritkjipt å ta igjen en haug med biler som aldri vil slippe deg forbi. (for mange er veldig såre på dette...)

Vil heller stille i en klasse hvor det er raske(re) biler/sjåfører med, slik at jeg har noen å henge på og bryne meg med -> kanskje det går litt fortere ;)

 

Hehe, det er vel mange her som er så æreskjære at dem blir flaue og forbannede hvis dem blir passert på banen? Christ....

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Blir det inndeling eller ikke?

 

Uansett, det må da være en fordel å havne i en klasse med jevnest mulige biler?

 

Synes det er dritkjipt å ta igjen en haug med biler som aldri vil slippe deg forbi. (for mange er veldig såre på dette...)

Vil heller stille i en klasse hvor det er raske(re) biler/sjåfører med, slik at jeg har noen å henge på og bryne meg med -> kanskje det går litt fortere ;)

 

Hehe, det er vel mange her som er så æreskjære at dem blir flaue og forbannede hvis dem blir passert på banen? Christ....

 

vet ikke om det er min post du referer til, men om så:

 

jeg blir absolutt ikke irritert eller flau hvis noen passerer meg på banen.. men jeg mener poenget med banekjøring o.l er konkurranse mot andre høvelig likesinnede biler..

 

jeg ser bare ikke poenget med å jukse seg til en seier, ved å ikke oppgi korrekt effekt på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

 

jeg har jo turbo originalt på bilen min,men det vanskelig å se forskjell i motorrommet på om det er 170 eller 300hk..

 

 

Det er vel kanskje de bilene med ettermontert turbo som kanskje blir mest fristet til å oppgi original effekt. Ellers tipper jeg at du har endel forskjeller under panseret om du har 300hk. Iallefall om det ordentlig gjort og ikke en garage jobb.. (peiset opp trykket)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by memo

in that case..

 

..er det lov å bruke fløyta på bane? :rolleyes:

 

Selvfølgelig, men bl.a. Cossie-piloter hører ikke på det øret...

 

 

_Jeg_ mener at så lenge det er privat kjøring og ikke konkurranse, så er det gentlemansracing. Dvs du slipper forbi deg raskere sjåfører (ikke nødv. raskere biler, for den som ser forskjellen), ligger ikke to-tre i bredden gjennom svingen (noe et par fant ut på Rudskogen..?), osv.

De fleste er redde for bilene sine, med unntak av noen suicidale jævler.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn noen bilder av acr her.. De er riktignok noen år gammle..

 

60.jpg

 

Dette er hytter som er til utleie like ved ACR. Veldig veldig billig og veldig praktisk i og med at de ligger 5 min fra banen. (Porschetreff)

 

 

 

3sving_f_r_lang.jpg

 

Siste høyre sving før langstrekka. Etter denne er det ei kort strekke som ender i en krevende venstre, så inn på langstrekka

 

 

 

Langside.jpg

 

Langstrekka. Nest raskete parti på banen.

 

 

 

vre.jpg

 

Nordpolen. Ned der til venstre lå Rustad brei med M3`n på autofil. Vennligst spør meg om det var heftig å se på! :D

 

 

P1010006A.sized.jpg

 

 

P1010006D.sized.jpg

 

ACR go-cart banen. Omtrent samme size som rudskogen osv :D

 

 

P1010006H.sized.jpg

 

P1010006I.sized.jpg

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by memo

 

heh, vel..

 

hva er poenget med å stille i en klasse der du vet at du er overlegen de andre?

 

..forutenom å bevise for deg selv at du ikke tør kjøre mot folk som har de samme fordelene som deg?

 

syns det blir for teit å jukse seg til slikt jeg. ingen utfordring whatsoever. no skills.

 

 

 

var på en måte ment litt ironisk. normalt pleier det å arte seg motsatt, at jeg må krige med dyrere biler med no gammalt ræl.

 

 

 

 

 

Originally posted by turbothomas

Blir det inndeling eller ikke?

 

Uansett, det må da være en fordel å havne i en klasse med jevnest mulige biler?

 

Synes det er dritkjipt å ta igjen en haug med biler som aldri vil slippe deg forbi. (for mange er veldig såre på dette...)

Vil heller stille i en klasse hvor det er raske(re) biler/sjåfører med, slik at jeg har noen å henge på og bryne meg med -> kanskje det går litt fortere

 

Hehe, det er vel mange her som er så æreskjære at dem blir flaue og forbannede hvis dem blir passert på banen? Christ....

 

Jeg synes man skal se på det at man blir passert av en raskere bil, som en sjans til å lære no. spesielt hvis denne personen ikke har en bil som er spessielt mye raskere rett fram.Har han det kommer han jo forbi deg selv om han ikke nødvendigvis kjører teknisk bedre..

Men de gangene du får en raskere fører i tilsvarende bil foran, bruk sjansen til å se hvordan denne førern kjører. Hva han gjør annerledes enn deg, for så å ta lærdom av dette og eventuellt få til raskere runder selv :D

dessuten er det grisemorro å se om man klarer å henge på :D

 

synes en eventuell inndeling bør gjøres utfra "nybegynner/kjørt ACR før." eller lignende..

så folk kan kjøre i et litt rolig pass, uansett hva slags bil de har, og få noen runder på å se ann banen litt..

de som vil kan da gjerne fortsette å kjøre i de rolige passa til de blir litt mer banevante. fordel for disse da også om de får med seg noen av de som har mer kontroll på banekjøring, eventuellt har kjørt endel på ACR før.. så får man som nybegynner mest mulig utav kjøringa. ihvertfall sånn jeg har opplevd det. er utrolig mye lettere å komme igang på en skikkelig måte om man får hjelp i starten.. er ikke flaut å innse at man ikke er dritrå på banekjøring. har kjørt endel banetreff selv, men synes det er like bra hver gang jeg klarer å lure med meg en mer erfaren fører eller instruktør..

 

uansett. jeg gleder meg :D

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår