Gå til innhold

S O M M E R T R E F F `0 4 ACR - Mo i Rana

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

Originally posted by Grøfterally

 

Problemet er at det som du sier er konkurranse med en gang man har tidtaking, da gjelder ikke vegtrafikkloven lenger, og blant annet If.. som jeg har forsikret min bil hos dekker da ikke en eventuell skade under kjøringen.

Tidskjøring er nemlig ikke dekket av en vanlig forsikring, noe førertrening derimot ofte er..

 

*Chicken*

 

Når man kjører en og en bil rundt acr på tid er det vel knappest noe mer risiko enn når alle kjører ilag ellers i helgen. Hvis du er redd for det så betyr vel det at du tviler på at du klarer å holde deg på veien. Og tror du forsikkringsagenten står på acr med kikkert og følger med på om ulykken skjedde under tidtaking eller under vanlig banekjøring. Og tror du ikke det er større sjans å få pengene tilbake om du kjører ut av mens det er bare deg på banen istede for når du kappkjører med andre?

Pessimist og feig..

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eGtTurbo

 

*Chicken*

 

Når man kjører en og en bil rundt acr på tid er det vel knappest noe mer risiko enn når alle kjører ilag ellers i helgen. Hvis du er redd for det så betyr vel det at du tviler på at du klarer å holde deg på veien. Og tror du forsikkringsagenten står på acr med kikkert og følger med på om ulykken skjedde under tidtaking eller under vanlig banekjøring. Og tror du ikke det er større sjans å få pengene tilbake om du kjører ut av mens det er bare deg på banen istede for når du kappkjører med andre?

Pessimist og feig..

 

Jeg har biler jeg kan vrake på bane uten at det gjør meg noe, og jeg har biler jeg definitivt ikke vil vrake.

Å dra med en ren banebil til Mo i Rana er desverre uaktuellt, å kjøre med henger dit ulovlig er liksom ikke valg nr. 1.

I tillegg vil det være et tvilstilfelle om det faktisk er lov til å dra bilen utpå sammen vanlige registrerte biler.

(bil registrert på noe sære vilkår).

 

Altså blir det til at jeg kjører gatebilen min, den har en verdi på rundt 5 ganger så mye som banebilen, og jeg har defintivt ikke råd til å satse bilen, egenandel og bonustap derimot gjør meg ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke poenget ditt? vi diskuterer om det er uansvarlig eller ikke å kjøre på tid rundt acr. Om du kjører med banebil eller ikke får være opp til deg. Poenget mitt er at jeg ikke er enig i at det er mer risiko knyttet til en tidskonkuranse enn vanlig kjøring som foregår ellers i helgen på banen. Faktisk må det være enda mindre risiko når man kjører på tid siden man da er alene på banen og ingen kan kjøre i deg eller presse deg ut

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

skjønner ikke poenget ditt? vi diskuterer om det er uansvarlig eller ikke å kjøre på tid rundt acr. Om du kjører med banebil eller ikke får være opp til deg. Poenget mitt er at jeg ikke er enig i at det er mer risiko knyttet til en tidskonkuranse enn vanlig kjøring som foregår ellers i helgen på banen. Faktisk må det være enda mindre risiko når man kjører på tid siden man da er alene på banen og ingen kan kjøre i deg eller presse deg ut

 

Hele poenget er faktisk at det er NULL GYLDIG FORSIKRING, og ULOVLIG å kjøre med arrangert tidtaking på ACR i forbindelse med et arrangement for gatebiler, med mindre det da løses engangslisens for ALLE sjåfører som er på banen.

 

I tillegg er det altså slik at risikoen (som man ALDRI blir kvitt) blir overført i sin helhet til FØRER av bilen, og et forsikringsselskap vil ikke dekke et eneste øre av verdien ved en eventuell avkjøring.

 

Jeg vet at det er svært mange som nok vil droppe kjøringa dersom de blir oppmerksom på disse fakta.

 

At politiet også muligens kan reagere på en slik praksis er enda en ulempe med å starte en arrangert (og ulovlig) tidtaking.

 

Tidskjøring/ annen konkurransekjøring er omfattet av et helt annet regelverk enn førertrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvis du er lovrytter typen så..

 

Jeg for min del har ingen problem med å fikse litt med forklaringen til forsikkringsselskapet. Si f.eks. at skaden skjedde under felleskjøring kl.14 istede for tidskjøring klokken 14:30..

Politiet legger seg minimalt opp i hva som skjer siden det er et lukken anlegg. Eneste politibilen som var der sist nå var Gaute som var der pga bilinteressen sin.

 

Og om noen vil droppe kjøringen når de får vite dette så er det seff helt greit. Dette skal jo ikke oppta en hel dag så de får kjøre igjen når tidskjøringen er over. Men jeg VET at svært svært mange snakket og ønsket en slik konkuranse på sist treff

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d er bare å la di som vil kjør få kjør, å di som ikke vil kjør får la vær.. enklere blir d ikke.. d e opp til kvær enkel ka di vil gjør. d e ikke vits i å lag noe stort poeng av d. skjønner begge parter. ALTSÅ.. enten lar man vær å kjør å ser på di andre å koser seg med d.. eller så e man me på d som skjer på banen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke dermed sagt at de som vil kjøre "race" der får herje vilt rundt på banen og gjøre som dem vil heller da....

Tidtakning er ikke tillatt på slike arrangementer, men vi kan ikke gå rundt å sjekke om folk på tribunen har stoppklokke med seg eller ikke. Det blir i alle fall ikke noen konkurranse i regi av oss annet enn Autoslalåm eller 201m hvis vi får lov:rolleyes:

 

For de som ikke har sett det, så er påmeldingen igang for neste treff:D http://www.sommertreff.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

ja hvis du er lovrytter typen så..

 

Jeg for min del har ingen problem med å fikse litt med forklaringen til forsikkringsselskapet. Si f.eks. at skaden skjedde under felleskjøring kl.14 istede for tidskjøring klokken 14:30..

Politiet legger seg minimalt opp i hva som skjer siden det er et lukken anlegg. Eneste politibilen som var der sist nå var Gaute som var der pga bilinteressen sin.

 

Og om noen vil droppe kjøringen når de får vite dette så er det seff helt greit. Dette skal jo ikke oppta en hel dag så de får kjøre igjen når tidskjøringen er over. Men jeg VET at svært svært mange snakket og ønsket en slik konkuranse på sist treff

 

Tilsvarende stunt som du foreslår her er det folk som har prøvd seg på for å få dekket skader som har skjedd på Rudskogen blant annet.

Det er flere som har blitt avslørt, fordi det relativt ofte er personer tilstede som faktisk jobber for et eller gjerne flere selskaper.

 

I tillegg vil en slik praksis med tidskjøring nok gjøre det vanskelig å arrangere tilsvarende opplegg på anlegget senere, da det mest sannynlig bryter med leieavtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Grøfterally

 

I tillegg vil en slik praksis med tidskjøring nok gjøre det vanskelig å arrangere tilsvarende opplegg på anlegget senere, da det mest sannynlig bryter med leieavtalen.

 

Ja nemlig. Da tror jeg vi kanskje kan avslutte hele debatten med tidtaking :)

Det er ikke tillatt i det hele tatt med tidtaking på et slikt treff, pga masse dilldall med motorsportgreier. ACR tillater ikke noe i nærheten av slikt engang :D

Men vi jobber med å få med oss KNA(?) ellernoen som kan fikse autoslalom, med engangslisens osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår