Gå til innhold

S O M M E R T R E F F `0 4 ACR - Mo i Rana

Ranger emnet


Nismo

Anbefalte innlegg

prater jo selvfølgelig om baneslicks.. Ikke nedkjørte sommerdekk.. Men hvorfor er det ikke lov med sommerdekk med lite mønster og lov med slicks dekk da? Sommerdekk med lite mønster uten at corden synes trenger ikke nødvendigvis vært oppbrukt. F.eks Toyo Proxes har så mye gummi at man kan til og med smelte ut nye spor i et slitt dekksett.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 632
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så lenge dekka er DOT merka så kan du kjøre med dem. Det er vell en grei regel.

 

Man kan ikke undersøke alle dekk leverandører om dem kan slites så å så lang under minste krav.

 

Det er heller ikke mulig å føle med om man har mønster når det er regn og ikke når det er sol :)

BB-Racing AS

Provides power with technology by TS-Racing

96 23 10 10

http://WWW.BB-RACING.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. Er egentlig helt enig. Men det er jo selvfølgelig synd siden svært svært mange dropper å kjøre pga de ikke har råd til å bruke opp sommerdekka sine. Altså, de dropper å melde seg på i det store og det hele. Hvis det er meldt sol og man ser at himmelen er knallblå synes jeg nok at man skulle fått kjørt om man har dekk som etter loven ikke er lovlig, men som fortsatt har litt spor og det ikke er antydning til cord som stikker ut.

Men må skryte over at dere testet bremsevæsken på bilene. Det er en ting som få tenker på men som er viktig. Riktignok vil det være vanskelig å krangle med de som påstår at dere egentlig ikke har noe med om bremsene til enkelte "koker" fortere enn andre sine pga dårlig væsken pga at man tilpasser jo farten etter utstyret man har.... Men uansett, bilene som kjører på banen burde være teknisk bra så fortsett med grundig teknisk test :)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

jepp. Er egentlig helt enig. Men det er jo selvfølgelig synd siden svært svært mange dropper å kjøre pga de ikke har råd til å bruke opp sommerdekka sine. Altså, de dropper å melde seg på i det store og det hele. Hvis det er meldt sol og man ser at himmelen er knallblå synes jeg nok at man skulle fått kjørt om man har dekk som etter loven ikke er lovlig, men som fortsatt har litt spor og det ikke er antydning til cord som stikker ut.

Men må skryte over at dere testet bremsevæsken på bilene. Det er en ting som få tenker på men som er viktig. Riktignok vil det være vanskelig å krangle med de som påstår at dere egentlig ikke har noe med om bremsene til enkelte "koker" fortere enn andre sine pga dårlig væsken pga at man tilpasser jo farten etter utstyret man har.... Men uansett, bilene som kjører på banen burde være teknisk bra så fortsett med grundig teknisk test :)

 

Har de såpass dårlig med penger at de ikke har råd til å bruke et sett eller to med dekk i året er det like greit å holde seg unna bane.

Selv får jeg som regel sørget for nye dekk før banekjøring :)

 

At de testet bremsevæske er bra, at det grovt sett var alt som var av teknisk test er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sjekket dekk, bremsevæske, la seg delvis under bilen for å sjekke etter lekkasje (måtte forklare fukt på ei bru) og sjekket bremser. Er god nok teknisk det. Kan ikke drive å plukke bilene ifra hverandre heller da.

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Grøfterally

 

Har de såpass dårlig med penger at de ikke har råd til å bruke et sett eller to med dekk i året er det like greit å holde seg unna bane.

Selv får jeg som regel sørget for nye dekk før banekjøring :)

 

At de testet bremsevæske er bra, at det grovt sett var alt som var av teknisk test er dårlig.

 

Dem som ikke har råd til et dekk sett ekstra burde ikke kjøre mye på bane nei. Men du klarer å spare på dekka om du ikke kjører absolutt max helle tiden helle helga.

 

I August er det ikke så lenge til snøen så da er d vell bare å peise på :)

 

Det er ikke en EU-Kontroll vi tar så d får holde.

BB-Racing AS

Provides power with technology by TS-Racing

96 23 10 10

http://WWW.BB-RACING.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smart med kontroll ja :) flott arbeid..

får dem som ikke har "godkjent" bil pengene tilbake da ?

 

 

Men til neste løp , blir det kanskje prøvd å dele opp bilene litt etter klasser ??

 

Porschene, imprexa, Turbo biler med 300hk++ kjører ilag !

 

Og bilene som har mindre en 140hk kjører sammen..

 

Så noen biler som lagde endel kø..

 

det er ikke noe problem å ta rundetiden på hvær enkelt, å la dem med LIK rundetid kjøre sammen..

 

På den måten kan man også ha flere biler på banen samtidig uten att det blir noe krøll :) mindre jobb for flaggvaktene som "skulle" vise blått flagg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

de sjekket dekk, bremsevæske, la seg delvis under bilen for å sjekke etter lekkasje (måtte forklare fukt på ei bru) og sjekket bremser. Er god nok teknisk det. Kan ikke drive å plukke bilene ifra hverandre heller da.

 

Min erfaring er at det ble sjekket bremsevæske ja, så så han litt rundt i motorrommet, og det var egentlig alt..

Dekk og sånt foran er det mulig han så på, men bak så han nok ikke på dekkene, i tillegg ble det som sagt ikke sjekket at bremselys fungerer, noe jeg vil mene er veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

tidtaking rundt banen hadde vært fett. Delt opp i klasser og kjørt masters. Stilig å se hvem som kjører fortest.

 

For min del kommer jeg isåfall ikke til å stille opp på treffet.

Det er faktisk sånn at man da snakker om konkurransekjøring, det er noe min forsikring ikke dekker.

Å satse summer over 100000,- på banekjøring uten å ha noen forsikring som dekker det er for mitt vedkommende fullstendig uaktuellt, og det regner jeg med at det er for mange andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøring med tidtaking vil nå ikke jeg kalle konkurranse. Vel... Det er jo konkurranse men det vil ikke bli i nærheta av samme risiko som ved en fellestart-konkurranse hvor biler vil knive om å komme først inn i en sving. Jeg er helt klart med på tidskjøring men på fellesstart ville jeg aldri finne på å delta med min privatbil.

Subaru Impreza GT Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by largund

Kjøring med tidtaking vil nå ikke jeg kalle konkurranse. Vel... Det er jo konkurranse men det vil ikke bli i nærheta av samme risiko som ved en fellestart-konkurranse hvor biler vil knive om å komme først inn i en sving. Jeg er helt klart med på tidskjøring men på fellesstart ville jeg aldri finne på å delta med min privatbil.

 

Problemet er at det som du sier er konkurranse med en gang man har tidtaking, da gjelder ikke vegtrafikkloven lenger, og blant annet If.. som jeg har forsikret min bil hos dekker da ikke en eventuell skade under kjøringen.

Tidskjøring er nemlig ikke dekket av en vanlig forsikring, noe førertrening derimot ofte er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble min post borte eller hva...

 

Blir det tidtakning så blir det ulovligt !

Fordi orginasert kjøring ikke er tillat på treff !

 

man så jo hva som hendte med Auto-slalom og Drag !

 

 

Men jeg sier att å ta tider på bilene som kjører, bare for å la dem med lik tid kjøre samtidig ikke er en dum ide :)

 

jeg vil unødig ødlegge for en porsche som suser i 240 når jeg ligger med full gass i 70kmh :D

 

 

 

Men det får bli opp til dem som skal arrangere treffet :)

 

Dem var flink sist gang, så jeg regner med dem har full kontroll denne gangen også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår