Gå til innhold

Mistet lappen pga 10 cm skrens med bakhjulene, noen hjelp og gode arrgument innspill?

Ranger emnet


olemm-90

Anbefalte innlegg

Hei, en kammerat av meg mistet lappen nå Tirsdag 31.08 !

Han kjørte igjennom et lys-kryss, der man slepp vikeplikt, pga grønn pil.

 

KUN han som kjørte..

 

Politiet sto bak en annen bil godt gjemt..

 

Så kjørte han med full gass i svingen, og sklei 10-15 cm på ræva!

bokstavelig talt ! godt som INGENTING !

 

Politiet kom etter og beslagde lappen.

 

 

Han har blitt tatt tidligere får brudd på £3 loven, aktpågivende å ansvarsfull å ditta pisse der :p

 

Han er 19 år, fortsatt på prøvetid..

 

får at han skrensa 10 cm me ræva så mistet han lappen i 5 mnd og 8500kr

ibot !!!!

 

han godtok IKKE boten på stedet, noen som har noen gode råd/argument eller noe anna lure innspill før han skal til retten?

 

 

 

Håper på noen inntligente snille karer der ute som kan komme med noen gode ord =o)

 

Tror desseuten dem ikke har lov og gi 8500,- i bot og ta lappen i 5 mnd får at han skrenset 10-15 cm !

 

 

det er bokstavlig talt ! han skrensa BIIIIIIIIIIITTE litt ..

 

 

Fikk også tak i navnene på noen vitner som satt i buss-skuret rett ved lyskrysset som såg hele episoden..

 

Kan dem ha noe betydning ?? Vitna sier selv at han ikke skrensa og at politiet var ALTFOR streng ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig latterlig med folk som driter seg ut i trafikken, blir straffet for det, og på død og liv skal snike seg unna det i ettertid.

Han tråkka på i svingen og var helt sikkert klar over at bilen kunne slenge litt med bakparten som en konsekvens av dette. Gjort er gjort, ikke syt over det i ettertid. Ta straffen som en mann.

 

Jeg kjører for fort til daglig, noe jeg er fullt klar over. Jeg hadde ikke laget en sytetråd om det hvis jeg skulle bli tatt for det en gang. (Noe jeg også har gjort, to år uten lappen og 30 dager i buret. Jeg visst jeg hadde gjort noe galt, og prøvde dermed heller ikke og grine meg unna straffen).

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle lagt oss breit i en sving eller kjørt litt for fort. Blir man tatt, er vel det greieste å ta straffen som kommer. Har han vitner så bruk de for alt det er verdt. Husk også at det ikke står noe sted i loven om hvor mye du må skrense for å miste lappen. Det holder med en liten en ;)

 

Det er helt sant, ta straffa som den kommer.

 

På 80-tallet mista broren min lappen, da han tok en 180 graders sladd i svært lav fart på en helt tom snøbelagt parkeringsplass. Han skulle bare snu, og gjorde det på den enkle måten(som de fleste av oss ville gjort). Han var ikke så fornøyd da han heller... :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår