Gå til innhold

Hvor mye koster "et sett" med bil pleie produkter?

Ranger emnet


dj-vega

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ser at det tydeligvis finnes mange bil pleie produkter.

Men jeg lurer på om noen kunne ha hjulpet og satt opp et ca regnestykke over hva det koster å kjøpe inn slike produkter?

Utgangspunktet mitt er en bil som har gått ca 180k, og ikke er spesielt fin i lakken, (vertfall ikke optimal) med en del stein sprut som jeg ønsker å fikse på. For min egen del har jeg ingenting imot å handle produktene på biltema, har brukt den hardvoksen på metalboks med godt ressultat.

 

Så vis noen kunne hjulpet meg med å lage en liste over alt som må kjøpes inn for å ta en skikkelig bilpleie på bilen.

 

De små skadene som er på bilen, tenkte jeg å fikse med lakkstift. Noen som har erfaring med slikt?

 

Tusen Takk på forhånd for alle innspill.

 

Legger ved et bilder av bilen nå;

 

http://picasaweb.google.com/pfkolsen/LitenPhotoshoot3#

 

Slik som en ser på bildene, så ser bilen greit ut i rett vinkel. Har dere forslag til hvordan motorrommet skal se "nytt" ut?

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fylle igjen riper, og la de komme tilbake kort tid etterpå, eller skal man maskinpolere og slipe ned klarlakk/lakk for å få fram den opprinnelige fargen.

 

Førstnevnte: Meguiars deep cleaner 1 og 2, NXT tech wax (evt MEG ultimate compound, og en god voks) på toppen. Biltema sin blå poleringsmaskin, noen sonax gule poleringsputer, 5-10 mikrofiberkluter, Meguiars claykit, såpe, avfetting, vaskehanske, og bøtter. Regn fort med bortimot 2000.

 

Sistnevnte: Snakkert fort det dobbelte, om ikke det tredobbelte.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Listen kan bli UENDELIG lang når man først begynner med denne hobbyen, for ja, det blir en hobby ;)

Basic kit er vel en god washmitt (hanske) og bøtter med Gritguard (rist i bunnen) samt en god bilsåpe. Skal du virkelig få ren bil, bør du anskaffe deg en god avfetting (f.eks prickbort) og clay som du fjerner siste rest med forurensning i lakken før polering med.

 

Deretter er Meguiars sitt DC Step 1-2-3 kit greit for en nybegynner. Da har du lakkrens, polish og voks tilslutt. Glem ikke å kjøpe microfiberkluter! (små til voks og polish og større til tørking etter vask)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår