Gå til innhold

6n2 - Spørsmål om viskerblad, antenneplugg/kontakt etc

Ranger emnet


aavar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ett par kjappe spørsmål om min 6n2 (2000mod)

 

Hvor lange skal viskerbladene være? Jeg var på biltema og kjøpte ett på 18", ett på 20" og bak på 13". Men i forhold til det som er på bilen så er dette helt feil, og på nettet så har jeg lest at det skal være 19" på begge framme.

På bilen nå har jeg 2x18" framme og 10" bak...

 

Og hvordan er antennepluggen på disse bilene? er det sånn gammel med en lang pikk i midten, eller er det den "nye" typen? (Jeg spør fordi jeg ikke har gidda å tatt ut radioen for å sjekke enda).

 

Edit: Ett par til ;) Er det noen som vet hvilken type antennekontakt det er bak på Pioneer DEH-1600RB. Og hvordan får jeg ut denne spilleren uten å ha de orginale nøklene? Er ett avlangt hull på hver side (ikke fire runde), Kan jeg bruke ett par små skrutrekkere? (bilde LvndP.jpg )

 

 

Aavar

Endret av aavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder viskere, er det ikke verdt bryderiet å kjøpe disse på biltema. De holder bare et par måneder, så må du kjøpe nye. Kost på deg Denso, Champion eller Bosch hos Mekonomen eller bilxtra. Du vil ikke angre. Koster ikke så mye mer heller...

 

Jeg har klart å fiske ut slike spillere ved å dytte et tynt skrujern inn i hvert av de avlange hullene, og lirke litt rundt. Det er ikke optimalt, men det kan funke. Hvis ikke lurer jeg på om de selger slike nøkler på biltema faktisk.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Når det gjelder viskere så har jeg helt motsatt erfaring. Viskere kjøpt på biltema varer faktisk lengre enn viskere kjøpt andre steder (jeg har en teori om at dette er fordi viskere er ferskvare og derfor er ferskere på biltema fordi de selger flere viskere. Dette er som sagt bare en teori jeg har...)

Men takk for svar :) (ingen som vet noe om lengden da (jeg har verken bilen eller biltema i nærheten nå ;)?

 

Aavar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, nå har jeg fått fikset alt dette :)

På bilen er det den nye flate antennepluggen, men heldigvis var det en overgang til den gamle typen, så jeg fikk koblet til fm-modulatoren min. Og dette fungerte overraskende bra :)

Når det gjelder viskerbladene så satt det to stykker på 18" framme og ett på 11" bak. Det jeg hadde kjøpt var ett på 18", ett på 21" og ett på 13".

Framme passet det fint med de jeg hadde kjøpt ( bare bra med større viskerflate). Men bak var den alt for stor. Dette løste jeg ved å skifte bare selve gummien :)

 

Så nå bør bilen være klar for langturer :)

 

Aavar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår