OpelAsconaBpw Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 hei.. har byttet motor i min volvo 740 tic, fra ET til FK. det står på innsug, el.nett, turbo o.l fra ET, får start men den går ikke rent. (eks) når jeg starter opp bilen går den fint og rent ikke minst høyt opp på turtall.. etter 10 sek så begyner den å gå ujevnt på turtall og døuver ut når jeg prøver å gi gass hva kan være galt? har byttet nesten alle slanger og slange klemmene. gått over alle slangene. byttet IC ( Den orginale var det lekasje på) byttet plugger og fordeler. skal bytte pluggledninger. satte på resirk. ventiln istedefor dumpventil. byttet tomgangs ventil. har en sterk mistanke om det kan være luftmengdemåleren??? noen såm kan støtte den teorien? kan jeg bruke luftmengde måler fra en GL? takker for alle svar og hjelp :) kan legge ut bilder hvis det er ønskelig mvh aleksander aune haug Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pizzaboi Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Hvilken motor er luftmengdemåleren fra da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Jeg vil tro at hvilken som helst LMM fra en europeisk 80-talls bil med 80-talls Motronic vil fungere såfremt den har samme antall pinner i konnektoren. FK er det neppe for de har såvidt jeg husker helt annen kontakt OG virkemåte. Hvis den går og vakler litt før den endelig dør ville jeg sjekket bensin og luftsystemene ja. Var det en ren el-feil burde kanskje ha dødd momentant? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 sikker på at gasspjeld brytern virker? sjekk tomgangsmotor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Snålt. Nå gikk jeg ut og koblet ut begge kontaktene på tomgangshjernen og fyrte opp. Var bombesikker på at den skulle bli tullerusk etter ti sekunder for det var en gang jeg hadde glemt å hekte på sikringen til den boksen og da var bilen min helt rar. Men nå gikk den lengre enn jeg gadd å telle sekunder, også etter at jeg dro den litt opp på turtall og slapp ned igjen. Spørs om det er for varmt i været til at den bryr seg. :confused: Gasspjeldbrytern er bare on-off og lett målbar brudd - ikke brudd. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelAsconaBpw Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Jeg vil tro at hvilken som helst LMM fra en europeisk 80-talls bil med 80-talls Motronic vil fungere såfremt den har samme antall pinner i konnektoren. FK er det neppe for de har såvidt jeg husker helt annen kontakt OG virkemåte. Hvis den går og vakler litt før den endelig dør ville jeg sjekket bensin og luftsystemene ja. Var det en ren el-feil burde kanskje ha dødd momentant? har sjekket bensin og luftsystemet :-O men den holder seg i livet, men ''jager'' på turtallet. holder jeg full gass så går den opp og nedd på et hvis turtall. hadde noen folk som har sett og hørt litt på motoren, de mente at den fikk for mye bensin og sotet alle pluggene mine. pluggene er bestandig kull svart og bløt når jeg tar de opp for å sjekke.. hva kan det komme av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelAsconaBpw Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 og hvor er tomgangs motoren? er det tomgangsventilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelAsconaBpw Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 har prøvd å bytte tomgangsregulatoren btw :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet September 3, 2010 Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Tomgangs.. kjært barn har mange navn. Du får nesten finne deg en allierte med samme ET motor og spørre pent om å få prøve dine komponenter i hans bil og eller omvendt. Har du chip og åpen dump virker det som vi må leve med sure plugger, spesielt med mye stopp/start, kaldstart og tomgang. Dog skal det sies at min ikke har surna til etter at bilen kom seg ut av garasjen. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelAsconaBpw Skrevet September 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Tomgangs.. kjært barn har mange navn. Du får nesten finne deg en allierte med samme ET motor og spørre pent om å få prøve dine komponenter i hans bil og eller omvendt. Har du chip og åpen dump virker det som vi må leve med sure plugger, spesielt med mye stopp/start, kaldstart og tomgang. Dog skal det sies at min ikke har surna til etter at bilen kom seg ut av garasjen. hehe :-).. har ikke chip og dump på. alt er så si nesten orginalt. bortsett fra eksos, boost controler og en cooler fra sierra cosworth.. men har blitt mye stopp å start som du sier.. har et lite problem med å alliere meg med noen som har en ET.. ingen der jeg bor har sånn eldre volvo ol. :-s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liland91 Skrevet September 3, 2010 Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Vi får væll spander på einj boks startgass å sjækk om deinnj sug falskluft i hælga ;) Siter Mercedes Benz 230te -89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.