Gå til innhold

OpelAsconaBpw

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om OpelAsconaBpw

  • Bursdag 08/18/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    volvo
  • Modell (eks S4)
    740
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    lærling
  • Motor (eks 1.6)
    2.3
  • Fylke
    Nord trøndelag

Contact Methods

  • Bosted
    Nord-trøndelag vikna

OpelAsconaBpw's Achievements

  1. det er no i grunn bare flytte over alt fra turbo motoren til andre motoren.. jeg gjorde det ikke noee problem :-)
  2. hehe :-).. har ikke chip og dump på. alt er så si nesten orginalt. bortsett fra eksos, boost controler og en cooler fra sierra cosworth.. men har blitt mye stopp å start som du sier.. har et lite problem med å alliere meg med noen som har en ET.. ingen der jeg bor har sånn eldre volvo ol. :-s
  3. og hvor er tomgangs motoren? er det tomgangsventilen?
  4. har sjekket bensin og luftsystemet :-O men den holder seg i livet, men ''jager'' på turtallet. holder jeg full gass så går den opp og nedd på et hvis turtall. hadde noen folk som har sett og hørt litt på motoren, de mente at den fikk for mye bensin og sotet alle pluggene mine. pluggene er bestandig kull svart og bløt når jeg tar de opp for å sjekke.. hva kan det komme av?
  5. hvis jeg var deg, har jeg satt inn nye stempel elr sempel ringer. mange mener at ft/fk motorer er mye mere holdbare.. er det ikke bare å dra semplene fra under bilen da? at du skrur av den traversen som ligger under og støtter opp motoren med noen jekker elr noe sånt.
  6. hvis jeg var deg, har jeg satt inn nye stempel elr sempel ringer. mange mener at ft/fk motorer er mye mere holdbare.. er det ikke bare å dra semplene fra under bilen da? at du skrur av den traversen som ligger under og støtter opp motoren med noen jekker elr noe sånt.
  7. ja. har vært bort i nestn d samme, på min ET motor. har du tatt komp. test?? da min volvo motor fikk det samme syndrom som du, var det noen som sa at det var trykk i bunnpannen, mest sansynlig stempel ringer som var ødelagt. tok en komtest og fant ut at det var dårlig komp på 3 sylindrer. er ikke noen motor ekspert, men var noe i den duren
  8. hei.. har byttet motor i min volvo 740 tic, fra ET til FK. det står på innsug, el.nett, turbo o.l fra ET, får start men den går ikke rent. (eks) når jeg starter opp bilen går den fint og rent ikke minst høyt opp på turtall.. etter 10 sek så begyner den å gå ujevnt på turtall og døuver ut når jeg prøver å gi gass hva kan være galt? har byttet nesten alle slanger og slange klemmene. gått over alle slangene. byttet IC ( Den orginale var det lekasje på) byttet plugger og fordeler. skal bytte pluggledninger. satte på resirk. ventiln istedefor dumpventil. byttet tomgangs ventil. har en sterk mistanke om det kan være luftmengdemåleren??? noen såm kan støtte den teorien? kan jeg bruke luftmengde måler fra en GL? takker for alle svar og hjelp :) kan legge ut bilder hvis det er ønskelig mvh aleksander aune haug
  9. ok.. har et svinghjul fra en ET motor på. vet ikke om d gjøre noe? en kompis av meg greide å knekke en skruv på svinghulet fra FK... satte på innsug, eksosmanifoild, turbo osv fra ET siden det var ET el.nett men vet ikke om det har noe å si? det er bare blokk som er fk
  10. hehe.. ja har vert av med det, registre står rett. men svinghjulet:D er ikke sikker på om det står rett, tenkte at det kunne stå ein vei. med de styre pinnene osv. kan noen forklare meg litt om hvordan svinghjulet skal stå?
  11. hei! har nettopp byttet motor i min 740. byttet fra B230 ET til B230 FK har litt problemer med oppstarten, den går bare på 3 sylindrer og får tilbakeslag inn til innsuget.. kan det være fordeleren/tenning? er det noen andre som har erfart med samme problem? takker for all hjelp og svar:volvsmile OBS! (tittelen var bare for å få oppmerksomhet til denne tråden)
  12. hei er d noen som kan gi tips på hva jeg må ha for å pusse bort lett overflate rust på skjrmene og hvordan jeg skal lakkere d etter på`? kan legge ut bilder hvis d hjelper noe.. takker for svar:thanks
  13. ja hadde 1 komponensett i hver dør og 6x9 i hatthylla. i min andre bil, ble kjempe fornøyd me lyden.det blir no ganske bra kvalitet hvis man får d justert ganske bra.(ikke at jeg får d til):wonder: cd spilleren har 3 linje utganger.. skal bruke hardman kardon forsterkern som diskant forsterker. mn hvis det ikke blir noe særlig så er d enkelt å hive ut noe da:):)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår