Gå til innhold

Impetus

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Impetus

  • Bursdag 11/13/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Kongsvinger

Impetus's Achievements

  1. Hei, tenkte selge unna litt deler som bare ligger å slenger :) Bilder lastes opp på etterspørsel, orker ikke legge ut av alt :p Delene står like ved Kongsvinger i Hedmark, men kan sendes. Send bud på PM Kan være interessert i bytte i bla datasprut, lh 2.4 chippet hjerne, slyngdiff, bøttestoler, polyforinger, eller en ok FT/ET motor med m46 kasse Motor: 98 mod B230FK blokk m/ underspyling, 2x sprett nye mahle stempler og 2 helt fine med nye ringer, std dim, fk råder, nymalt rød, hona. Lagerklaringene på veiva stemmer ikke helt , men ingen rådebank før jeg tok ut motoren iaf. Følger med nye veiv/råde lagre, simringer, pakninger osv. GI BUD! 98' 531 topp, polerte kanaler, bytta ventilstyringer, slipt inn innsugsventiler, trenger nye eksosventiler. 1000,- uten kam Gruppe-A T5 kamaksel fra SAM, lite slitt. 1200,- 530 topp med A-kam - 350 kr Audi S2 intercooler - 700,- Mocal 25 raders oljekjøler med filterflytter og slanger - 800,- Sachs forsterka trykkplate m/ slitt 4-pucks sinter - 700 ,- Garrett TB03 turbo m/wg AR.63 med eldre type 8v b230 grenrør, litt slakk men brukbar. 750 ,- AiResearch T3 m/wg AR.54 med eldre type 8v turbogrenrør, en del slakk - 400 ,- INGEN sprekk i noen av grenrøra B230F innsug overhalt med rensa 957 bosch dyser, lakkert fuelrail og trykkreg. - 600,- B230E innsug med ledningsnett og alt tilbehør - 400,- MSD 6AL tenning og coil - 800,- Enkeltmasse svinghjul - 500,- Baksittende fordeler, med nye o-ringer - 250 ,- Diverse IC rør og silikonslanger med V-bånd - 200,- TurboXS åpen dumpventil - 200,- Dynamo 55ah bosch - 200,- 2,5" LMM (Bosch 0 280 202 035) - 400,- Ny vannpumpe/m pakninger - 350,- Startmotor 200,- Chassis 4 stk Lesjöfors fjører, kappa - 500 kr 4stk Lesjöfors fjører, 40mm - 500,- Servopumpe - 200,- 2x Vindavisere foran - 350,- Snowcap - 350,- Turbogrill (litt ødelagt) - 350,- x2 Radiatorer, en smal og en tykk AC - 300,- 2x Pirelli 205/65 R15 Rallydekk, ubrukte. 1200,- 2x Nokian 205/60 R15 vinterdekk på felg, bra mønster - 800,- Optima Yellowtop gel batteri 55ah 700,- Bakaksel esab sperre - 350,- 2x 12" Kicker Comp, nyinnspilte, i kasse laget for 740. - 1200,- [/img]
  2. Tror ikke det, er vel annerledes ledningsnett og det gidder jeg ikke bytte hvis det bare er å flytte over innsuget. Forskjellen er vel innsprutninga samt annen kam, E er mekanisk innsprøytning og F er elektronisk 1985–1987 B230E — 9.8:1 compression — 131 horsepower (98 kW; 133 PS) 1988–1993 B230F — 9.8:1 compression — 114 horsepower (85 kW; 116 PS) — U.S. models
  3. Heisann! Har 2 stk 740 stående, en bruksbil og en delebil. Bruksbilen er uten motor for øyeblikket men er lagt opp F ledningsnett. Det jeg da lurte på er om det er mulig å heise inn E motoren fra delebilen, også bytte ut innsuget med et F innsug å tette igjen de hullene til bensin i toppen. Er det så enkelt eller er det mer som må gjøres? Og isåfall blir det fortsatt 136hk i motoren? Er vel bare kammen og katalysatoren som avgjør det? Har en KG2T kam liggende også men den blir vel litt for kvass(?) Vurderer også å turbokonvertere den motoren, har turboaggregat, ic , oljekjøler, trykkrør, turbomanifold osv. Bare å fikse oljetur/retur (bunnpanna?) og bytte til en tykkere toppakning for å få ned komp? Tenkte lade rundt 0,4 bar. Takker for svar! :)
  4. First: jeg er ingen totalt noob men har ikke så mye mekkeerfaring. Men har da tenkt å begi meg ut på å turbokonvertere motoren. Forresten er donormotoren sprut og ikke gasser som A betyr? Er vel en B230E som skal i, denne har "CI" innsprut? Hvordan fungerer dette med LH Jetronic spruten som står på nå? Hvordan skal jeg gjøre det med oljekjølinga til turboen? rundt 0,5 bar turbotrykk passe? Tåler i det hele tatt B230E'n turbo? Skal flytte over 531 toppen til motoren som skal i, skal innsug og sånn med? Den er planet, hvor mye er usikkert men har det noen betydning? (så lenge det ikke tar i ventiler liksom) Noe mere jeg burde tenke på ang modifikasjoner? Viking: Det der gjaldt vel mer andre veien?
  5. Hei, kjøpte meg en 740 tic som det viste seg at kun går på 2 sylindre og har et helvetes gjennomslag så det spruter olje ut av veivhusventilasjonen. Har en 740 delebil med en B230E motor. Lurte da på om det var mulig å montere F (531) toppen på E blokka med turbo og det hele, kjøre på en 0,5 i ladetrykk å satse på at det holder, hvordan skal jeg gjøre det med oljekjøling til turboen osv, noen som har gjort noe lignende?? Eller burde jeg rett og slett bare sette i E motoren + 531 toppen uten turbo? :/
  6. Skal gå ut nå å prøve! brb Testa bare syl 3 og komp var uendret :D da er det vel ventiltetninger eller noe? ^^
  7. Målte komp i dag og det var triste nyheter :( Syl1: 50 PSI Syl2: 140 PSI Syl3: 40 PSI Syl4: 120 PSI Har jo nettopp byttet toppakning så ser ut til at ringene har gått, er det utrolig mye arbeid å bytte disse? Har hverken bukk, motorløft/stativ, kunnskapen (utenom haynes) men har tilgang på dette, i korte tidsrom. Har en annen 740 delebil stående med en B230A motor, kan jeg sette på toppen jeg har nå på den med turbo og alt? Eller skal jeg bare sette på 531 toppen som er porta og plana med kvassere kam på A motoren, eller hva ville dere gjort?
  8. Hei, kjøpte meg en 740TIC 87 mod, motoren er en B230FK med T3 turbo, underspylte stempler og high flow oljepumpe, 531 topp porta og plana, T3 kam, oljekjøler, 3" eksos hele veien, S2 Intercooler, MSD 6AL høyeffekts coil, Sinter 4 pucks clutch med Sachs trykkplate. Så til problemene: Den starter og går 3-4 sek så stopper den, fikk den til å gå en stund og skulle ta en prøvetur, da spruta det olje opp av oljecatch tanken (type hjemmesveisa rør med slange fra blokk og slange ut i lufta, denne er full av "grøt") Nettopp byttet toppakning fordi den brukte en del vann, men så ikke ut til å være gåen. Noen som har vært borti noe lignende? Her er noen bilder, bare å spørre hvis jeg glemte å ta med noe ;)
  9. Skjønte ikke helt hva du mente nå, sveise sammen potta OG SÅ sette på flexirør? Må vel drive å kutte å slipe for å få sveist fast det flexirøret. Kjører midlertidig løsning nå med blikkboks og slangeklemmer
  10. Hei, potta mi knakk helt foran ved festet til grenrøret. Lurte på om jeg bare kan sveise det sammen igjen eller om jeg bør bruke et sånt flexirør? Legger ved et bilde av skaden
  11. Ser ikke ut til at det går å løsne der, ingen mutter eller noe.
  12. Hei hvordan skal jeg få skrudd av bremseslangen? Skal ha ut kaliperen for renovering. Men problemet er at når jeg prøver å skru av slangen bare krøller den seg, legger ved bilde.
  13. Takk :) og basskassehue: Nei la bare kalipteren på batteriet ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår