Gå til innhold

2,6 som holder igjen

Ranger emnet


matros72

Anbefalte innlegg

Ja har en 2,6E som holder igjen,å må liksom lirke med gassen for å få den til gi kraft.Men etter 3500-4000 omdr,så kommer den for fullt som den skal.Det er vel ikke LMM på disse motorene,så den er d vel bare å utelukke.Men har noen noen andre råd??sliter også med at det tar en stund før den kommer ned på vanlig tomgangsnivå.Har ingen jaging,men bare går litt høyt på turtall(1200-1300 omdr ca) Kan også nevne at den har litt smøfjusking ved rolig kjøring,og tomgang..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig bensinpumpe/bensinfilter kan lage slik trøbbel.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinpumpen er byttet for en stund siden,så tror ikke det er den. Men bensinfilter har jeg ingen anelse om når er byttet,så kansje det er det som holder på å bli tett..syns bare det er litt rart den er sånn på lavt turtall,å rolig kjøring..Går jo som en kule når 3500 rpm passeres,så er ikke det litt rart med et filter som begynner å bli tett da?Kan også nevne at cattene er sjekket,og funnet i orden.

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om innsuget var løst, burde han ha merket det da han leita etter falskluft vel?

Men jeg tror vel ikke det er noen from for MAP sensor på disse, så da må det være en LMM. Så jeg ville ikke ha utelukka den uten å ha sjekka den.

Var faktisk en bil på jobben her for litt siden med tilsvarende problem (turbo diesel riktig nok). Var akurat som om den ikke lada før 3000-3500rpm. Ingen feilkoder.

Feilsøkte fra ende til annen på alt fra turbo og vakuumstyringer, register. Viste seg at det var brudd i LMM, så når turbo'n ikke lada og den gikk på tomgang var det gjennomgang, men straks den sugde nok luft forbi de små trådene ble det brudd.

Endret av SBaL

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror feilen er funnet nå. begge slangene som går fra toppdekslene i forbindelse med veivhusventilasjon var morkne,så jeg fikk skiftet de,å virker som bilen er fin nå. Men har ikke kjørt så mye enda,så gjenstår å se.:)Var rart det ikke ble forandring på motorgangen når jeg brukte startgass rundt dem i forveien,men får se hvordan det blir...

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er akkurat som den har vært enda den.Nykker ved rolig køring,og holder igjen ved pådrag.Går rent kun på full gass..KOSLIG!!!!Kan finne på å fungere fint noen timer,for så å bli idiot igjen..Er mildt sakt drittlei for å si det pent.skal skifte bensinfilter på den nå,men har fint lite tro på at det hjelper.:wonder:

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi! Jeg har en liten idé! Kanskje den får for fet blanding eller for mager pga tempføleren.. Min tempføler virker når den selv ønsker, men det gjelder for viseren i instrumentpanelet, kanskje din svikter på sensoren til hjernen?

Sjekk kaldstartsdysen i tillegg, evt tenningssystemet.. Min fusket når Coil-tingen var våt etter motorvask..

Slenger noen baller i luften, opp til deg om du ønsker å fange de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bensinfilter byttet,å det til ingen nytte.At den får for fet blanding tror jeg nok ikke,da bensinforbruket er normalt.Noe er det som ligger å plager den,minner mest om luftmengdemåler egentlig,men den helvettes motoren har jo ikke det heller.Baksmeller i eksosanlegget vist jeg ruser den litt,og ventilene tikker som en gammel granada motor.Det likeste har vel vært å røska ut hele fans motorn,å brukt den som fastfortøyning.

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår