Marius83 Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Hei. Sitter å leker med tanken med å bygge om min mv6 med turbo. Har prøvd å lete på nette om noen har gjort det før, men fant ikke noe spesiellt. Noen her inne som vet om noen som har gjort dette før? Noen som vil komme med innspill om hvordan jeg kan gå fram, om det i det heletatt går ann å konvertere en 3.0 v6 med turbo? Siter Skoda Octavia Scout 2.0 tdi 2011mod Opel Omega MV6 3.0 V6 1996mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 klart det er mulig! har du nokk penger så bli dette ett bra prosjekt ;) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius83 Skrevet August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Jaha.. Nok penger alltså!!! hehe. Hva/hvordan kan jeg gjøre dette da? Twin, Bi eller singel turbo? Eller er det rett ogslett billigere å hive nedi en annen motor? Siter Skoda Octavia Scout 2.0 tdi 2011mod Opel Omega MV6 3.0 V6 1996mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 er jo dyrt bygge turbo uanset om en skal gjøre det skikkelig. Er det gamle bilen min du skal bygge i så må du å først bygge den om til v6. Bytte travers bla. Så da ville jeg mye heller satt i en c20let motor. Skal du bygge turbo skikkelig på en v6 blir det mye mye dyrere enn hva du betaler kun for en let motor. Må jo ha 2 turboer, grenrør, senke komp, bytte alle 6 stempler, datasprut osv. Så seriøst bygd havner det ihvertfall på min 50 000kr. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Har du prøvd å skru av manifoilene på bilen mens motoren står fast? Er noe trangt nedi der ja.... Har lest om endel sånne prosjekter i sverige og England,men der har de gått for kompressor istedenfor. Begge løsningene jeg har sett/lest om, har satt kompressor på høyre side av motoren, og de har brukt 2.0 LET stempler for å få kompen ned. Da må man over på data sprut, og da har de fått mellom 300-340 hk ut av 3.0. Regn med 40-45.000,- +++ bare for deler.... Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Hadde vært så nice om noen hadde giddet å bygd turbo på en V6! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Hadde vært så nice om noen hadde giddet å bygd turbo på en V6! Problemet er plassen, hvis man ikke monterer de ved siden av girkassa. Men dan trenger man plass til å strekke rør, og det blir jaggu trangt det og. Må nesten ut med motoren bare for å bytte bankeføler :) Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omega kai Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 han er bare en tulling bambo han har ikke vel ikke sett den gamle grå din untatt hær på nettet Siter 02 astra bertone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 er det virkelig ikke plass til å sette en turbo forran motoren? plenty plass til å sette radiatoren lenger fram såe... da kan du dra down pipe`n ned forran motoren og dra slanger og skit lett. at det er høykomp er ikke noe problem om man klarer og kontrollere sylinder trykket og tenningsbanken. aldri opplevd en bensinmotor med for høy komp før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Holder jo med en turbo og bør være plass foran. Går jo en kadett E med 3.0 v6 turbo som er godkjent, samt en vectra a 3.0 v6 med kopressor som er godkjent også. Begge går i norge. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 han er bare en tulling bambo han har ikke vel ikke sett den gamle grå din untatt hær på nettet Du som har den gamle min? Den på avataren? Hadde fått en pm av han der teksten er mv6 omega. Å han lurer på en del ang bilen. MEn den var aldri og er heller ikke noen mv6 men en simpel GL med x20xev.. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
omega kai Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 ja jeg har den bilen,den som titter frem ingen vr6 eller nei Siter 02 astra bertone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Er det ikke sånn at MV6 gjerne får kjøleproblemer på de bakerste sylinderne ved overlading? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius83 Skrevet August 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 Du som har den gamle min? Den på avataren?Hadde fått en pm av han der teksten er mv6 omega. Å han lurer på en del ang bilen. MEn den var aldri og er heller ikke noen mv6 men en simpel GL med x20xev.. Hehe. Du jeg har rota med reg nummeret jeg. sorry. Siter Skoda Octavia Scout 2.0 tdi 2011mod Opel Omega MV6 3.0 V6 1996mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius83 Skrevet August 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 Sant som Kermitt sier her inne. Har sett sjøl folk som har bygget med turboen forand motoren. Men hvor kan jeg få tak i kompressor til denne maskinen da? Og er det noen som har "tilfeldigvis" 6stk c20let stempler liggende å slenge? Siter Skoda Octavia Scout 2.0 tdi 2011mod Opel Omega MV6 3.0 V6 1996mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg