Gå til innhold

er maxima en god bil?


maggi224

Anbefalte innlegg

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23375105

 

 

kjører en billig opel vectra a idag og er veldig fornøyd med den. men gruer meg til eu kontroll sikkert masse som må fikses, men har ikke peiling på bilmekanikk så trenger en bil som jeg vet funger og ikke plutselig trenger dyre reprasjoner skal begynne i lære nå og skal pendle frem og tilbake til jobb og buss er ikke en mulighet. tenkte og bruke ca 30k på bilen men mer kan brukes vis jeg får noe igjen for dt håper noen kan hjelpe meg.

 

bruker disse masse bensin.`? kan tenke meg at kjøre komforten er bra i disse bilene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er V6 og en forholdsvis stor bil vil jeg tro den vil ha litt suppe ja. Men jeg ville hoppet over den du linket til. Selgeren heter "bil salg", han beskriver bilen som "FINN BIL" og den står uten skilter på bildene. Skeptiiisk...

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nissan maxima er bra bil , har selv en 1998 mod 2.0 v6 manuell, synes ikke den brukr så mye bensin, by kjøring 0.8 og langkjøring ca 0.6 Delene er ganske dyre uansett om du kjøper dem fra mekonomen eller bilxtra.

VW GOLF CL---

Vw Golf PINK FLOYD *solgt*----Vw Golf Cl** VRAK**

Audi A4 B5 1997*solgt*

TOYOTA corolla 1,4 vvt-i**SOLGT**

Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har også en 98 modell maxima. Er ikke tørst i det hele tatt synes jeg. Hvis standarden på en økonomisk bil er 0,4 på mila så får du kjøpe en vw polo bluemotion, min ligger på ca 0,9 på gjennomsnittsforbruk, det er helt ok. Gode og holdbare biler, de har det lille ekstra på komforten som almera og primera mangler. Pass på at du sjekker for rust bak på kanaler og hjulbuer og ulyder fra registerkjedet når du ruser motoren litt.

Deler er vel kanskje over gjennopmsnittet i pris. Ekesempel: jeg byttet to styrestag foran, de kostet over 3500 kr. Er en usa basert bil, så deletilgangen i norge er begrenset, etter hva jeg har erfart.

Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Jeg har en 91 modell 3.0 l og den bruker også rundt en liten liter på mila, men det er verdt det synes jeg ettersom bilen er fantastisk fin og bra å kjøre. Men delene er veldig dyre til disse bilene.

[ ] 00' Opel Astra 1,6 L

[x] 85' Volvo 240 stv 2.3L solgt

[x] 91' Nissan Maxima 3.0L v6 (HJ30)

[x] 91' Mitsubishi Lancer 1.5L -hogging

[x] 96' Opel Vectra B 1.7L td -vrak/hogging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

J30 bruker ca 0,8 på langkjøring og bare går og går. Herlig bil med herlig lyd og komfort. Det eneste negative med de er at de ruster en del, så sjekk dempertårn bak inne fra bagasjerommet, kanaler, reservehjulsbrønn og hjulbuer. BRA BIL!!:)

Opel Senator A 3.0E, 1983
BMW 525 E12 (528i-motor), 1975
Toyota Crown 2600 Deluxe, 1976

Mazda 616, 1976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår