Rune77 Skrevet August 11, 2010 Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 Har et problem med bilen min. det er en Jeep 4,0 liter med automat. Ser på tempmåleren at den beveger seg opp mot det rød på ca 125 grader. Har jeg varmeapparatet på ligger den på ca 110 grader. Jeg har byttet termostat (testet også at den fungerer), videre har jeg tømt hele systemet og renset det. Det er ikke toppakningen, det er sjekket. Er det noen som har noen ideer på hva som nå bør gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 11, 2010 Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 Har du spylt igjenom radiatoren så den ikke er tett? Sjekka vannpumpa? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet August 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 har spylt igjennom radiatoren ja. Er det noen muligheter for å sjekke vannpumpa uten å demontere den og sette inn ny? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet August 11, 2010 Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 kjenn på øverste slangen på radiatoren og gassen i bånn, du skal kjenne at slangen blir hardt Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet August 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 den blir hard... og det betyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet August 11, 2010 Rapporter Share Skrevet August 11, 2010 har du brukt bilen i skauen eller noe? har du sjekka om radiatoren ikke er tett? altså på luftsiden, hjelper ikke med all verdens sjekk på vannsida om det ikke kommer luft igjennom registeret... og er problemet mindre når du kjører? da kan det i såfall være hjertet i vifta di(dersom motoren har slurevifte da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 12, 2010 Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 Er det bevegelse på kjølevannet? Rus bilen litt så ser du om det er bevegelse på vannet i ekspansjonstanken. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 12, 2010 Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 Er det et problem at den er så varm? Regner du har hatt bilen en stund og det er et nyoppstått problem for deg. Lurer bare på om nåla i bilen er sånn nogenlunde kalibrert. Holder vannet 100'c når nåla påstår 100'C? Hvis vannpumpa ikke lager ulyder (lytt med skrutrekker eller stetoskop om du vil), ikke lugger eller går tregt (uten drivreima på) og ikke har slark ville jeg ha friskmeldt den. Videre kan du føre inn et fleksibelt kamera, du kan kjøre uten termostat (for å se an tempen) og du kan putte inn/utgående slange fra motoren/pumpa ned i ei bøtte for å se at det er bevegelse internt i motoren. Bare noen (vann)tanker fra meg. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet August 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 TAkker for gode tips:) Sven410: Bilen er ikke brukt i skauen og radiatoren ser rein og grei ut. Problemet er ikke mindre når jeg kjører. Eneste som hjelper er å ha på varme i varmeapparatet på full guffe. Opelduude: Det er bevegelse i kjølevannet ja. Skody: Ja det er et problem. Bilen koker jo hvis jeg ikke foretar meg noe. Vannpumpa skal være byttet for et par år siden. Og dette er noe som plutselig oppstod. - Hva med elektronikk? Er det noen følere eller givere av noe slag som kan lage ugang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet August 12, 2010 Rapporter Share Skrevet August 12, 2010 Kan være temp føleren som begynner å bli gåen, og leser "feile" verdier. Denne står som regel ved termostathuset. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet September 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Tar opp igjen denne tråden. Har byttet vannpumpe, men nå, det hjalp heller ikke. Hadde den innom verksted, og der mente de det kunne være at radiatoren var tett. Jeg har spylt igjennom denne uten at det hjalp nevneverdig. Vannet renner gjennom, så kan den da være tett? Må den evt. byttes? Tror ikke det er kun føler som gir feil verdier, fordi vannet koker jo faktisk. Trenger flere forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet September 3, 2010 Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Har du sjekket om det er sirkulasjon på vannet? Kan jo være at der er tett en annen plass en i radiatoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet September 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Nja, kan det være det. Bilen gir både kald og varm luft i varmeapparatet... Gode tips på hvordan jeg da går frem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 3, 2010 Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Hvordan har du sjekket at toppakningen er ok? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune77 Skrevet September 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 Det ble sjekket på verksted. Målte et eller annet sa de. Oppdatering: Termostat byttet, radiator spylt, hele systemet spylt, instrument renset. Feilen er som følger nå: - Vannet holder ca 100 grader på tomgang med både kald og varm luft ut av varmeapparatet. - Ved vanlig kjøring holder det ca 100-110 grader med full gnu på varmen - Ved vanlig kjøring koker det med kald luft i varmeapparatet. - Slange fra termostat til radiator er varm, det samme er slagen fra radiatoren til vannpumpa - Dette tyder kanskje på radiatorbytte? Greit nok at det går mot kaldere tider, men vil jo helst ha det i orden. Har dere noen flere råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.