Gå til innhold

Montere ny CD-spiller i eldre bil

Ranger emnet


torbot

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Et lite spørsmål fra meg: Hvor enkelt/vanskelig er det å montere ny CD-spiller i en eldre bil, og hvordan gjør man det?

 

Bilen er en 95- mod Opel Astra. Sitter en radio med kasettspiller i bilen nå. CD-spilleren har jeg ikke kjøpt enda. Er det "no problem" å montere en ny CD-spiller her? Er det noen mulighet for at kontakten bak på den gamle radioen stemmer overens med kontakten på den nye CD-spilleren? Jeg er helt grønn på dette her, hjelp meg. :drunk: Tips og triks mottas med takk.

 

Jeg er absolutt ikke typen som ønsker å ha fett stereoanlegg med bass og suround osv i bilen, trenger kun en enkel CD-spiller med radio og klarer meg med det høyttalerne som er der. :blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

Bilen din har såkalte ISO-kontakter, og det har også alle nye spillere, så det går greit å koble til en ny spiller. Du vil miste det eksterne displayet du har på dashbordet nå om du ikke bruker litt penger på en kompatibel spiller og et interface imellom, men det blir vel ikke aktuelt da.

 

Du kan også få et lite problem med at radioen ikke husker innstillingene når du slår den av, men det løses enkelt ved å bytte om to ledninger på din nye spiller, noe de aller fleste spillere er klargjort for siden dette er en standard-"feil" på VAG- og Opel-modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

 

Bilen din har såkalte ISO-kontakter, og det har også alle nye spillere, så det går greit å koble til en ny spiller. Du vil miste det eksterne displayet du har på dashbordet nå om du ikke bruker litt penger på en kompatibel spiller og et interface imellom, men det blir vel ikke aktuelt da.

 

Du kan også få et lite problem med at radioen ikke husker innstillingene når du slår den av, men det løses enkelt ved å bytte om to ledninger på din nye spiller, noe de aller fleste spillere er klargjort for siden dette er en standard-"feil" på VAG- og Opel-modeller.

 

 

Hei og takk for svar! :-)

 

Er det noe spesielt merke av CD-spillere som du vil anbefale? Tenker jeg vil bruke maks 1500 kr, hos elkjøp feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår