mtb2003 Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Hei. Jeg var for en ukes tid siden og fikk etterfylt gass på mitt aircondition anlegg på en Volvo 740 '90 modell. Kjørte så en 80mil og nå fungerer det ikke lenger, altså det blåser ikke kaldt. Når jeg slår på AC så går kompressoren på intervaller (skal den det?)og det merkes på turtallet på motoren. Men det blir ikke kaldt. Selve beholderen som vi fylte gass på blir ikke kald. Det er enda gass i systemet, det har jeg sjekket. Noen som vet hva det er? Kjekt med AC i sommervarmen.. heh.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 sjekket om clutchen på kompressoren slår inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Ett sterkt gjett på at det er for lite trykk i systemet, du har nok en lekkasje. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtb2003 Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Hvordan sjekker jeg om clutchen slår inn? Når jeg trykker på den ventilen ved påfyllingstappen så tyder det jo på at det er rikelig med trykk igjen. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2010 Gjør det det? Det sitter en sensor som føler trykket og kutter kompressoren ved for lavt trykk, for å beskytte kompressoren, om det er litt for lite gass kan den starte opp, men trykket synker på LP siden, og kompressor kutter inntil trykket stiger høyt nok. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtb2003 Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2010 Det er rikelig med trykk på.. Kompressoren går i 5sec, så er den av i 5sec, og om igjen. Så jeg vet ikke hva eller hvor jeg skal begynne. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2010 Over 7-8 bar? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtb2003 Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2010 Jeg har ingen verktøy til å måle med, men når jeg trykker ned nåla i ventilen så kommer det rikelig med gass ut. I motsetning til da jeg skulle fylle på, da det kom ingenting ut. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg