Gå til innhold

audi 80 2,0 e sviver ikke bra :/

Ranger emnet

tommyarntzen

Anbefalte innlegg

hei har en audi 80 2,0 e 1990 mottor kode 3a

sliter litt med å finne ut va som er gale den rykker og npper hele veien fra jeg starter til jeg stopper. det viker som den sviver på 3 syl. men ved et vist turtall så sviver den reint..

jeg har byttet topp pakning,bensin filter, plugger , tennkabler, tennings mondul, coil, sjekka tenningå sjifta lmm med den der

K-Jetronic systemet. men det er ikke noe foradrig noen som har noen ide om ka det kan ver

skal til og bytte alle sensorne til kjølinga i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun en sensor på kjølesystemet som er til motorstyringen. Er den med minst nøkkelviddeden av de to som sitter på vannflensen på toppen, delenummer 280 130 040 (husker ikke igjen om det er den på oversiden eller undersiden).

Har du sjekket om motoren får falskluft? Sjekk slange for veivhusventilasjon samt belg mellom gasspjeld og bensinmengdefordeleren. Sjekket at registeret er korrekt? Tenker da på kamaksel kontra veiv.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kontrolert alle slanger med start gass, ingen lekasje. har renjort gass sbjeld sensoren. registeret har jeg sjekket 6 ganger og står korrekt. var ute og prøvde bilen i dag, fungerer sånn passe på kald motor, men når den bler varm fjusker den veldig og jager på tomgangen. det eneste jeg ikke har skiftet enda er lamdasonden. når jeg kobler vekk lamdasonden er det ikke noen forskjell om den er av eller på, sviver likt uansitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kald motor trenger mer bensin for å gå rent enn en varm motor. Høres derfor ut til at din får for mye bensin? Bruker en del bensin også da vil jeg anta? Sjekk temp.sensoren, skal være rundt 2000 ohm ved 20 grader og ~250 ohm ved 90 grader. Mål også lambdasonden uten å kople fra ledningene til den. Mål mellom jord og den svarte ledningen, du skal da måle en spenning som kontinuerlig går opp og ned. Bytt lambdasonden om spenningen ikke veksler, men ikke kjøp på Biltema!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider