Gå til innhold

hjulfra Corolla til polo?

Ranger emnet


aavar

Anbefalte innlegg

Navene er større på poloen, så da går det ikke. Er felgstørrelsen lik, og dekkdimensjonen relativt lik, kan du flytte dekkene over. Koster ikke stort å gjøre dette hos et dekkfirma.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Nå har vinteren kommet og kona har begynt å klage over de piggfrie dekkene til bilen, så jeg skal sjekke om det er lignende dekkdimensjon på corolladekkene. Men hvis det ikke er lignende dimensjon og innpresset er lignende. Går det da an å dreie større navhull i felgen (alu.)? Eller ber jeg om trøbbel da?

 

Aavar

 

Edit: jeg har nå målt navhullet på felgene. og det er på 73mm (mulig jeg har mistet noen sentreringsringer?)

 

Noen som vet hva navstørrelsen er på polo 6n2 (57,1?)? Jeg har ikke tilgang til bilen før til helga :(

Endret av aavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poloen vet jeg ikke enda (tror kanskje de er 14" eneste), og dimensjonen på corollaen er 155/80-R13.

ET er 38. Vil det passe med nye senterringer tror dere?

 

Aavar

 

Edit: Det står 175/65R13 som standarddimensjon på superdekk.no, men jeg tror ikke dette er på bilen nå...

 

Edit2: Kom opp forslag på felg med samme innpress som forslag på superdekk.no, så jeg har tro på at dette kan gå veien med nye senterringer i helga :)

 

Edit3: Nå er jeg 99% sikker på at de vil passe med nye centerringer. Men hvis jeg ikke får tak i centerringer, er det da farlig å kjøre uten i en ukes tid? Hva tror dere?

Endret av aavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har et siste spørsmål angående hjulene mine. Felgene jeg satte på bilen er "mega rotera" som selges av superdekk. Hvor får jeg tak i sånne sentermerker med VW-logo på? Er det standard størrelse på disse så hvis jeg får tak i så er det bare å sette på nye, eller er det smartest av meg å kjøpe sånne klistremerker på ebay e.l.?

 

Aavar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de selger komplette merker på ebay, så jeg får sjekke dimensjonen på merket i helga :)

 

Forresten, en helt annen ting... jeg har ikke lengre lys i varmeapparatet. Har kun lys i resirkuleringsknappen. Er det kun en pære som lyser opp alt her, eller er det mer sansynlig at det er en sikring som har tatt kvelden? Hvordan demonterer jeg eventuelt, slik at jeg kommer til for å skifte pære?

 

Aavar

Endret av aavar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår