Gå til innhold

mercedes 300 ce 24 vent - Hvordan best trimme?


mercejenta

Anbefalte innlegg

hei, jeg har kjøpt meg et prosjekt som jeg skal jobbe med i vinter når jeg er hjemme fra sjøen.

prosjekte mitt er å total restaurere en mercedes 300 ce 24 vent 91 mod. orginalt er d 218 hk i denne bil men jeg ønsker å få 400 hk på den. hvordan kan jeg trimme den beste måten? budsjette er på 25 tusen på motoren.

å hvordan kan jeg gjør dette lovelig innen for lovens lange arm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror motor budsjettet ditt kommer til å sprekke ganske så fort, viss du ikke kommer over et brukt mosselman kit kanskje, men er ikke sikker på at du får ut såppas av det da.

- Mercedes 190E Svære hjul edition

Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det finnes andre måter å trimme på enn turbo, men å hente 400 hk ut av en gatemotor på 3 liter, 24V og 218 hk krever overldaing eller ekstreme tiltak som du neppe har verken råd eller peil til å få gjort.

 

Så da står man igjen med overlading, som foregår enten ved turbo og kompressor, for å få over 400 hk, må du teoretisk ha ett bars overtrykk, da må også motor tåle det, og ikke minst, du må ha motorstyring som takler det. Det har du ikke orginalt, og du må regne med å skifte stempel, muligens råder, innsprøytning/tenningsanlegg og en del andre modifikasjoner, du greier sikkert å få 400 hk med tilnærmet orginal motorstyring, men så var det holdbarhet og kjørbarhet da.

 

 

Mitt tips. Finn deg en mere engnet motor i utgangspunktet, f.eks. en 320 eller kanskje en 3.6 AMG, så kan du begynne utifra dette, ville kanskje vurdert en telefon til Torbjørn Flenstad som kjenner disse motorene godt, og trimmer de til "daglig".

300E-24 er ikke kjent for å være en voldsomt solid og bra motor.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd bilen noe særlig, en 300E-24 går slettes ikke dårlig orginalt.

 

Men som sagt, ta en telefon til Torbjørn Flenstad/Flenstad Tekniske, så kanskje du blir litt klokere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også å sjekke at alt er i orden med motoren som den er nå. Småfeil kan føre til at bilen går dårligere... En skikkelig storservice kan gjøre underverker! Gjelder også girkasse, spesielt hvis du har automat.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår