Gå til innhold

1.9tdi 2000 m/"traktorlyd" og fuskende gass

Ranger emnet


Lucivere

Anbefalte innlegg

Så må jeg ty til internett for litt potensiell hjelp da..

 

Bilen vår begynte brått i dag å ikke respondere veldig på gass. Altså virket det som om den rett og slett var chippa ned i hk, det skjedde next to nothing ved klampen i bånn. Å akse opp en bakke - funka svært dårlig.

 

Da vi kom hjem og fikk bilen i mellom garasjene her, så hørte vi godt at det hadde kommet en "traktorlyd". Det høres ut som den ikke går på alle sylindre.

 

Hva kan da dette være?

 

Det kan nevnes at bilen var på verksted for halvannen uke siden og byttet clutch (og svinghjul).

 

Tusen takk for all potensiell hjelp!

 

Forresten - kom på at triptelleren nullstilte seg selv i forbindelse med den kjøreturen, la merke til det ca samtidig som samboeren min nevnte at gassen var lite effektiv.

 

(Og hvor søren finner man glødepluggene under motordekselet på denne bilen?)

Endret av Lucivere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk AKKURATT det samme problemet som deg her om dagen..

Og jeg har det fortsatt. Det har hendt at slangen til wastegaten har

hoppet av, og da får jeg den lyden. Men alt av slanger sitter på,

+ at jeg får ladetrykk, men ikke noe futt i hjula. Jeg har

på følelsen av at bilen har gått i nødmodus..

Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har NAF hentet bilen for å frakte den til Møller. Han mente at det kunne være turbohavari, for alt av slanger satt som det skulle. Han nevnte noe om wastegaten og luft som går rett forbi. Litt over hodet på meg som er nerd og ikke bilfrik :D

 

Så da får jeg bare vente til Møller ringer og forteller meg hva diagnosen sier *nervøs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår