Gå til innhold

Hvorfor gestapo-moderering?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Må si jeg undres over den strikte modereringen på dette forumet. Internett er jo som skapt for den frie tunge, og min personlige mening er i alle fall at Bilforumet er alt for glade i å ikke bare sensurere, men å lage paragrafer som ris inn i den berømte solnedgangen i full gallopp.

 

To konkrete spørsmål i den sammenheng:

 

Spiller det noen jævla rolle om teksten i noens signatur er midtstilt, eller høyrestilt for den saks skyld?

 

Spiller det noen jævla rolle om noen velger å ha en animert avatar?

 

Snakk om å detaljstyre, er jo nesten slik det styres i kommune-Norge, dette! ;)

 

:drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at bilforumet er et privat-eid forum (akkurat som ethvert annet forum på nett egentlig), hvor eieren :adolf: kan bestemme kjørereglene og hvordan alt skal være og fremstå akkurat som :adolf: selv vil, hvilket språk vi skal snakke og hva vi skal snakke om (akkurat som ethvert annet forum på nett egentlig)? :)

 

Liker du ikke hvordan Kong :adolf: af Bilforumet vil at forumet sitt skal fremstå, så er jo løsningen opplagt å starte ditt eget forum, med de kjørereglene du selv vil ha. Altså gjør du dermed akkurat det samme som eieren av Bilforumet har gjort allerede... så får vi se hvordan du takler gestapo-kommentarer fra dine forumbrukere i framtida, som klager over dine strikte forumregler. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte man hører at modereringen er for streng, faktisk oftere det motsatte. Når det er sagt er det umulig å gjøre alle fornøyde. Er endel som ønsker at ethvert forum på nett er fritt og åpent for enhver meningsytring uansett, siden internett liksom skal være så anarkistisk og regulasjonsfritt. Alle skjønner tydeligvis ikke at det gjerne er snakk om private forum, med private regler...som Transmedia er inne på.

De fleste liker at det er litt regler, så er det mindre rotete og enklere å forholde seg til. Signaturen din er rimelig irriterende for oss som gidder å bruke litt av tiden vår på å prøve ha det litt allright her, men den blir jo ikke sensurert av den grunn. Så du overdriver litt med å sammenligne med Gespapo, bare fordi noen er mer opptatt av estetikk enn deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte man hører at modereringen er for streng, faktisk oftere det motsatte. Når det er sagt er det umulig å gjøre alle fornøyde. Er endel som ønsker at ethvert forum på nett er fritt og åpent for enhver meningsytring uansett, siden internett liksom skal være så anarkistisk og regulasjonsfritt. Alle skjønner tydeligvis ikke at det gjerne er snakk om private forum, med private regler...som Transmedia er inne på.

De fleste liker at det er litt regler, så er det mindre rotete og enklere å forholde seg til. Signaturen din er rimelig irriterende for oss som gidder å bruke litt av tiden vår på å prøve ha det litt allright her, men den blir jo ikke sensurert av den grunn. Så du overdriver litt med å sammenligne med Gespapo, bare fordi noen er mer opptatt av estetikk enn deg...

 

x2 :thumb

 

Det ser rett og slett jævlig rotete ut med avatarer som beveger seg, og signaturer i hytt og pine. Det er valgfritt å henge på bilforumet, det er det som er så greit.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)Signaturen din er rimelig irriterende for oss som gidder å bruke litt av tiden vår på å prøve ha det litt allright her, men den blir jo ikke sensurert av den grunn. Så du overdriver litt med å sammenligne med Gespapo, bare fordi noen er mer opptatt av estetikk enn deg...

 

Hehe, du sier noe. Men signaturen "kan jo ikke" bli sensurert, ettersom den ikke strider mot reglene. Nå lenger, i alle fall. Men joda, neida, helt gestapo er dere åpenbart ikke, ettersom det har fått stå.

 

Ikke misforstå, altså. Jeg er også opptatt av estetikk, men jeg må få si det virker som et noe vagt argument når man ser reklamebannerne som bokstavelig talt oversvømmer dette forumet, og man faktisk tillater opptil 5 (!) linjer i signaturene. Så lenge de fem linjene bryter noen andre regler, selvsagt.

 

:D

 

Neida, flott dere har noe å bruke fritiden til dere også. Hadde jo vært kjedelig om det sporet helt av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis du synes at det er gestapo-tendenser på dette forumet, burde du sjekke ut freakforum. Vi er snille i forhold ;) Avatar og signatur-reglene er også fordi det tar kortere tid å laste en side hvis det er enkle bilder uten animasjon, samt at signaturene er tekstbasert. Selv om det er sjeldent i disse dager er det folk som sitter på linjer med elendig hastighet. Dessuten ser det ryddigere ut enn hvis flesteparten skulle brukt animasjon i sigg og avatarer :)

 

Reklamen på bilforumet skal jeg ikke ytre meg om, men det er en grunn til at de er der. (drifte domenet bilforumet.no er ikke gratis), men jeg skulle selv ønske at de ikke sperret forumet så mye som de gjør, dog er det lite vi mods kan gjøre med saken. Det kommer også an på hvilken oppløsning du kjører på skjermen din.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misforstå, altså. Jeg er også opptatt av estetikk, men jeg må få si det virker som et noe vagt argument når man ser reklamebannerne som bokstavelig talt oversvømmer dette forumet, og man faktisk tillater opptil 5 (!) linjer i signaturene. Så lenge de fem linjene bryter noen andre regler, selvsagt.

 

Regner med at om du er gjennomsnittlig datakyndig så er ikke reklame på forum/nettaviser noe problem i det hele tatt. Og smaken er som baken, noen liker blinkende skilt utenfor kebabsjappa, mens andre syns det er jalla. Muligheten til å skrive en helt trådtittel i Caps Lock er (forhåpentligvis) skrudd av (igjen), men forstår hvis det og er et savn for enkelte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Må si jeg undres over den strikte modereringen på dette forumet. Internett er jo som skapt for den frie tunge, og min personlige mening er i alle fall at Bilforumet er alt for glade i å ikke bare sensurere, men å lage paragrafer som ris inn i den berømte solnedgangen i full gallopp.

 

To konkrete spørsmål i den sammenheng:

 

Spiller det noen jævla rolle om teksten i noens signatur er midtstilt, eller høyrestilt for den saks skyld?

 

Spiller det noen jævla rolle om noen velger å ha en animert avatar?

 

Snakk om å detaljstyre, er jo nesten slik det styres i kommune-Norge, dette! ;)

 

:drunk:

 

Det spiller ingen jævla rolle..

Men det spiller en rolle..

 

Du har 17 innlegg, og du er mest opptatt av og ha en glorete signatur så du lettere skal få solgt ting via tråden din?

 

Tilbake til spørsmålet, la oss kalle det likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To konkrete spørsmål i den sammenheng:

 

Spiller det noen jævla rolle om teksten i noens signatur er midtstilt, eller høyrestilt for den saks skyld?

 

Spiller det noen jævla rolle om noen velger å ha en animert avatar?

 

Snakk om å detaljstyre, er jo nesten slik det styres i kommune-Norge, dette! ;)

 

:drunk:

1) Venstrestilt signatur = symmetrisk med innlegg. Det gir flyt i lesingen og harmoni i rosenes leir.

 

2) En (kort) periode hadde jeg :coplight avatar. Den ble nidkjært plukket vekk da noen skrek likestilling. dukenukem

 

 

c680_763610n.jpg Kanskje jeg skal ha han her kommunalsjefen som ny avatar? :respect

 

Kilde: - Kommunen stjal alle bilene mine

 

Forøvrig har jeg intet personlig imot animerte gif avatarer, til dømes de med kvinnerelaterte utvekster i bevegelse.

http://i.imgur.com/lTTaL.jpg :jerkoff:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Iflg. settings her inne (som jeg sjekket nå) kan du faktisk det...

Meget mulig, men når R-brukere ikke får lov til å gå inn på noe som helst annet i profilen sin enn PM's, er det jo faktisk umulig å redigere info av noe slag, og ihvertfall ikke legge til en avatar.

 

De som var vanlige brukere før de ble R-brukere, har dog fått beholde avataren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår