gotthard Skrevet Juli 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2010 hadde bilen på kontroll, og fikk så klart en lærling som pirka og klaga på alt, han mente det var slakk i foringene bak, de bytta jeg i mai 2009 sa jeg, men slakk var det vist. har prøvd selv og de er faste og fine de. også var det et parr andre feil som er utbedra nå. kan jeg ta eu kontrollen et annet sted og late som den første ikke har eksistert? regner da med at foringene med mere får bestått da, eller er det noe varsling over feil osv til biltylsynet? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2010 Etterkontroll kan du ta hvorsomhelst, sålenge verkstedet har eu-godkjenning. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2010 tenkte mer på og ta en ny kontroll og late som den forige ikke eksisterte jeg:-) prøve på en sleip en Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2010 Hvis verkstedet har printa ut arket til deg er det nok allerede sendt inn til sentralregisteret. Men bare ta etterkontrollen til ~200kr du. Du kan jo bare si at du har byttet foringene og det eventuelt andre du fikk feil på og vise igjen. Fortrinnsvis på et annet sted. Alternativet er å oppsøke en NAF-advokat og eller klage inn saken selv og kreve å få overprøvd manglene. Var jo en sak i http://www.h-a.no for noen år siden om en W123 eier som først var på Mercedes og etterpå dro på NAF eller hvor han endte opp og fikk godkjent bilen tvert. Det ble det mye skriverier om. Problemet med både han syltappen din og mange andre er at de er redde for å miste godkjenningen sin og derfor heller dømmer for strengt enn å ta noen sjanser. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Du kan ta så mange EU kontroller du bare vil. Det blir kun registert om bilen er godkjent eller ikke. Mao, om du ved kotrollmånedens utløp har tatt 214 kontroller, og fått 2er mangel på alle, så får du et brev om at bilen ikke er godkjent. Så bare ta en kontroll til du. Står på http://www.vegvesen.no Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 ok, takker for svar. blir vel gummi fornyer og etterkontroll tenker jeg:-) Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2010 Ville klaga jeg, om du vet at tinga er bra, de overnøye stedene må lukes ut. Ta en telefon til SVV. Ting kan rekke å bli veldig dårlig på ett år. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeRmAnSeN Skrevet Juli 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 Hvis verkstedet har printa ut arket til deg er det nok allerede sendt inn til sentralregisteret. Men bare ta etterkontrollen til ~200kr du. Du kan jo bare si at du har byttet foringene og det eventuelt andre du fikk feil på og vise igjen. Fortrinnsvis på et annet sted. Alternativet er å oppsøke en NAF-advokat og eller klage inn saken selv og kreve å få overprøvd manglene. Var jo en sak i http://www.h-a.no for noen år siden om en W123 eier som først var på Mercedes og etterpå dro på NAF eller hvor han endte opp og fikk godkjent bilen tvert. Det ble det mye skriverier om. Problemet med både han syltappen din og mange andre er at de er redde for å miste godkjenningen sin og derfor heller dømmer for strengt enn å ta noen sjanser. nå skal det jo sies at NAF er ubrukelige... de finner ikke feil som er der og de finner feil som ikke er der... Jobber selv på ett bilverksted som tar PKK og ser mange eksempler av dette. Jeg ville dratt på et merkeverksted å forklart situasjonen vis de er enige med deg godkjenner de bilen med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 En annen ting er vel at lærlinger ikke skal ta kontroller.... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 nå skal det jo sies at naf er ubrukelige... De finner ikke feil som er der og de finner feil som ikke er der... Jobber selv på ett bilverksted som tar pkk og ser mange eksempler av dette. Jeg ville dratt på et merkeverksted å forklart situasjonen vis de er enige med deg godkjenner de bilen med en gang.+1 Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomcatos Skrevet Juli 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2010 jeg var utplasert fra 1 klasse på mekken å jeg fikk ta eu kontroller. uten å ha peiling på det jeg gjorde der og da. men di sa te meg atte jeg skulle se etter rust og morken gummi di sa jo te meg om jeg ksulle godkjenne den eller ikke etterpå men uansett så hadde jeg ikke låv til det. Siter jeg er kanskje ikke smartest men jeg kan mest. jeg har hatt 1 moped eller 8! så byner å bli lei. men ei nei jeg må ha ei ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg