Gå til innhold

B230K rekordhøyt bensinforbruk!

Ranger emnet


Crisytaiser

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min volvo med 230k motor bruker ca 2.6 liter på mila. Hva i h... kan jeg gjøre for og få den til å gå ned på ca 0.8 - 1 liter?

 

 

Har rett og slett ikke råd til og kjøre denne. Kjører jeg en hel dag så blir det fort 500kr ++ i bensin..

 

 

Bilen er gått 380 000 og tikker som et rent helvette hvis det er til noe bruk :P

 

 

 

Mhv Kim.

Endret av Crisytaiser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt forgasser og innsug til et fra b230A.. :)

 

Går "bedre" og bruker mindre suppe enn det den gjør nå..

 

Evt sett på en webergasser fra granada/taunus/capri.. Passer rett på..

 

 

 

Grunnen til bensinforbruket nå, er nok feil på forgasseren.. Skikkelig standard på de drittmotorene der.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt forgasser og innsug til et fra b230A.. :)

 

Går "bedre" og bruker mindre suppe enn det den gjør nå..

 

Evt sett på en webergasser fra granada/taunus/capri.. Passer rett på..

 

 

 

Grunnen til bensinforbruket nå, er nok feil på forgasseren.. Skikkelig standard på de drittmotorene der.. :P

 

 

Hehe neitakk skal nok ikke ha noe forgasser fra en A-motor :p. Gidder ikke å måtte fylle på forgasserolje.

 

 

Har funnet en forgasser til min som er gått 130 000, så denne kunne kanskje være intressang. Venter på pris men har ikke fått noe svar enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-gasseren er jo dog MYE bedre enn de elendige K-gasserene.. Spes når dem begynner å dra litt km på seg.. :P

 

Forgasserolje har jeg aldri fylt på mine a-motorer, og dem har det omtrent aldri vært trøbbel med.. 0.7 på langkjøring og 1.1 på bykjøring er billig på en gammal 240.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-gasseren er jo dog MYE bedre enn de elendige K-gasserene.. Spes når dem begynner å dra litt km på seg.. :P

 

Forgasserolje har jeg aldri fylt på mine a-motorer, og dem har det omtrent aldri vært trøbbel med.. 0.7 på langkjøring og 1.1 på bykjøring er billig på en gammal 240.. :)

 

Snakket med noen kompiser som sa at hver gang jeg fylte bensin måtte jeg fylle på forgasserolje, noe som jeg blir og glemme av.. Hva skjer hvis det glemmes av og det blir tomt? ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A-gasseren er jo dog MYE bedre enn de elendige K-gasserene.. Spes når dem begynner å dra litt km på seg.. :P

 

Forgasserolje har jeg aldri fylt på mine a-motorer, og dem har det omtrent aldri vært trøbbel med.. 0.7 på langkjøring og 1.1 på bykjøring er billig på en gammal 240.. :)

 

Bruker den så lite med A-gasser?

 

Steike... vurderer sterkt bytte nå.

Min K-gasser fusker fælt! (solex sisac)

 

Hva er greit å gi for en grei A-gasser?

1987 Volvo 245GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du nå skal fylle forgasserolje, som forsåvidt er vanlig automatgirolje (ATF), fyller du sikkert 1 gang hvert 2.år ellernoe.. :P

 

 

Bruker så lite med slik gasser ja.. Min billigste gjorde det.. Forutsett at resten av motoren er i topp stand. :)

 

Gasser og innsug er billig, da det finnes MANGE av dette.. Får vel sikkert innsug og gasser for 2-300kr regner jeg med..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt over til a forgasser\innsug , har du begynt å klusse med k gasseren så er det ikke mye håp ps der er ikke no forgasser nål på den:P vakumstyr 2 portsforgasser om jeg husker rett heilt ok når dei virker men begynner den å klusse så er det bare å gi seg.er ikke for ingen grunn dei brukte den i 1-2 år volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vakumbelgen som har sprukket høres det ut som. Det er den belgen som har nr.84 på denne tegnina: http://photos1.blogger.com/blogger/1911/1363/1600/Solex3.jpg Enkel og grei sak å bytte om du får fatt på en ny en. Tror den er gått ut fra volvo sin side. Det er ingen grunn til å bytte forgasser i alle fall.

 

Det du kan gjøre er å ta den ut og kontrollere den før du prøver å skaffe en ny. Da trykker du belgen sammen og så holder du for slangestussen. Spretter den rett ut igjen er den ødelagt. Blir det vakum som holder fjæra inne er den OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår