Gå til innhold

Toyota Carina høres og går som en gressklippermotor

Ranger emnet


ole12

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå i det siste så har bilen høre ut som en gressklippermotor.

Og når jeg sier gressklippermotor, så mener jeg noe mellom gressklippermotor / diesel, eller gammel "trebåt"

 

Det skjer ofte vis bilen står i ro og jeg begynner å kjøre. Og da både når motoren er kald og eller vis jeg er ute og kjører, og må bremse ned, og kjøre opp igjen.

 

Men som regel så slutter det vis jeg slår av motoren en stund.

 

Og når det skjer så høres hele bilen ut som den er klar til knoksen.

Rister fælt, sliter å komme opp i fart og dra på turtallet.

 

Bilen er en 95/96 toyota carina 1.8L stasjonsvogn.

 

Kan også nevne at bilen var inne på reperasjon sist år, da ble det byttet: Vannpumpe, klutsj, radiator, og registerreim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare å få tak i nye plugger, skru ut, skru inn, og starte opp?

 

Har lest rundt på nett om mellomrom mellom elektrodene, og åpning på tennplugg?

Kan det stemme?

 

Gapet på elektrodene skal være en viss avstand. Kjøper du originalt så er de ofte ferdige, eller de kan fikse det for deg der og da. Tar 10 sekunder.

 

De er bare å skru inn og ut. OBS! Skru dem aldri hardt til, de skal bare dras pent inntil så de ikke sitter løst. Kan også være en ide å sjekke åssen tennkablene er, kan være de bør byttes og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bilen er en 95/96 toyota carina 1.8L stasjonsvogn.

 

 

 

den går nok bare på 3sylindre,bytt plugger først

 

Hvis ikke plugger så er det meget stor sannsynlighet at det er en periodisk feil med en av dysene, ikke ukjent på 1,8ltr !

 

;)

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både tennpluggene og dysene kan raskt feilsøkes etter eliminasjonsmetoden (ikke den til Bare Egil) ved å nappe av en og en plugghette eller dysekontakt av gangen mens bilen går på tomgang. Der du ikke merker endring i gangen har du en synder. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde er av en 4A-FE, men motoren du har er stort sett helt lik.

Du ser disse 4 dysene mellom toppdeksel og innsugningsmanifold.

 

Når motor fusker som værst så trekker du av en og en kontakt som står på toppen av dysene (grå kontakt) og se om du klarer å finne den sylinder som fusker.

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/1994_geo_prizm_lsi.jpg

 

;)

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fant du ut av det? Hvis du har lange nok dysekabler flyttebytter du bare om på den mistenkte kontakten med en av naboene. Hvis den mistenkte dysene begynner å tikke (i orden) når den får strøm fra en annen kabel er den i orden og vice versa.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår