Gå til innhold

Start problemer

Ranger emnet


gbjoergum

Anbefalte innlegg

Startmotoren på Vectraen minhar på det nermeste tatt kvelden. Den slår inn av og til men bare i korte sekvenser.Bilen har vært lettstartet og startet som regel ved disse korte sekvensene. Likevel har jeg pleid å parkere i en liten bakke slik at når startmotoren har vært ekstra vrang har jeg rullet i gang. Det skulle ikke mye til. Så forleden dag stoppet jeg opp på gårdsplassen forran huset mitt, måtte inn å hente noe og lot motoren gå på tomgang,- var borte i et par minutter.Da jeg kom ut igjen hadde motoren stoppet. Her er det flatt så jeg måtte prøve å starte den med selvstarteren. Denne gangen surret startmotoren greit i veg,- men til min forbløffelse ville ikke bilen starte. Jeg prøvde om og om igjen,- men nei. Jeg fikk fatt i en svoger som prøvde å slepe meg igang, men etter noen runder rundt kvartalet, måtte vi gi opp. Har noen en idee om hva som kan ha skjedd ??? Hadde skaffet meg verksted avtale for å få skiftet startmotoren, men først etter fellesferien, men jeg er avhengig av bilenfør den tid, så dette er ergelig. Tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååå, så det finnes modeller av Vectra som går uten drivstoff???,-ahhh

interessant!!

Forøvrig er det en: OPEL VECTRA-B-CARAVAN J96/KOMBI 98 mod. Og så sto den altså å gikk på tomgang utenfor en butikk i et par minutter (fremdeles altså med ca 40 l bensin på tanken) Hadde stoppet da jeg kom ut, og siden ikke mulig å starte. Ikke noe i veien med ladingen, topp strøm på batteriet, dårlig startmotor (derfor tomgangskjøring) neltet å starte ved sleping. Har oppført seg slik en gang tidligere, men etter å ha ventet et par timer lot den seg igjen starte. Nå har jeg forsøkt utallige ganger over flere dager men helt umulig. Har sjekket plugger pluggledninger alletenkelige kontakter. Et spørsmål, likevel,- eksisterer det f.eks en sikring til bensinpumpa ??? Hvor sitter i såfall den ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hvertfall lett sjekk om bensinpumpa går...

 

Når du setter tenninga i hakk 2 så skal pumpa gå noen sekunder, bygger opp trykk, dette hører du - evt få en kompis til å lytte i nærheten av tanken. Om ikke så er det sikring\ledningsbrudd e.l.

 

Sikringa sitter vel i sikringsboksen ?

 

Har du gnist ?

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

 

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår