Gå til innhold

Vectra - Motor stoppet etter å ha fylt bensin

Ranger emnet


Eirikvigeland

Anbefalte innlegg

Jeg har en Opel Vectra stasjonsvogn 1998-modell.

 

Etter en vellykket langtur fra Stavanger til Oslo, skulle jeg fylle bensin på Høvik. Det var ca. 10-15 liter igjen på tanken, og jeg fylte helt opp. Etter å ha kjørt 300 meter stoppet bare motoren. Jeg startet opp igjen, og den stoppet etter bare 50 meter. Så kjørte jeg ca. 500 meter til før den bare stoppet igjen av seg selv. Deretter lot jeg bilen stå i fem minutter, før jeg startet opp igjen og lot den stå på tomgang i ca. 10 minutter. Deretter kjørte jeg litt forsiktig rundt, og merket ingenting, før jeg kjørte de siste 20 kilometerne inn til Oslo. Dette gikk helt problemfritt.

 

Hva kan dette komme av? Merkelige greier, synes jeg.. Forslag mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bilen stoppa lyste lampa for motorelektronikk, olje og batteriet. Men disse lampene lyser jo når tenninga skrus på, og de forsvinner når du skrur på motoren. Derfor er det vel naturlig at de står på når motoren dør, for tenningen er jo fortsatt på..

 

Fylte bensin ja ;)

 

I dag kjørte jeg 10 km. til jobb uten problemer..

Endret av Eirikvigeland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motor er det i denne bilen? Er et kjent fenomen at vectra b har mye elektronikk problemer på en del utgaver. Og siden det er ekstremt mye elektronisk styring på motoren så er det vanskelig å si hva det kunne vært siden den fungerte igjen. Er ikke så mye å gjøre en å kjøre til den stopper igjen. Kan være en liten sensor som fjusket, kan være mye forskjellige tennings komponenter, bensin pumpe eller relet til pumpa som er dårlig. Vanskelig å si...

Opel Vectra 1.7 TD

 

Audi 100 2.2 Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår