Gå til innhold

Startproblemer med 200'n

Ranger emnet


Magnus_Biri

Anbefalte innlegg

Bilen min har alltid vært best å starte når den er kald, helst ved 20 minus så starter den med en gang. Ved litt varme på blokka så er den langstartet, og nå har den sluttet å starte etter en biltur. Må vente til motoren har blitt kaldere. Problemet har bare blitt verre, og nå vil den som sagt ikke starte:(

 

Har en anelse om no temp.følere, men hvem kan det være og hvor sitter den?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skift ut temp.føleren til hjernen og tomgangen, pluss kabelskoene som sitter på disse.. Sjekk at det er bra kontakt. Ellers kan du prøve å finne ut om MFTS er helt som den skal.

 

Men jeg tror den får lett for mye bensin når det er varmt...eller? Vil den altså ikke tenne? Hmm..

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warm Up Regulator (WUR), den kladden som sitter på siden av blokka som justerer bensintrykket etter temperatur på motor, mekanisk. det går to bensinslanger til/fra distributøren til denne.

Hadde motsatt problem på 100n min. Startet lett når den var varm, var ekstremt vanskelig å starte når den var kald. Bare byttet denne, så var alt så fint som bly :p

Audi V8 3.6 '89

Audi 200tq 10v '88

Audi 80 '73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skift ut temp.føleren til hjernen og tomgangen, pluss kabelskoene som sitter på disse.. Sjekk at det er bra kontakt. Ellers kan du prøve å finne ut om MFTS er helt som den skal.

 

Men jeg tror den får lett for mye bensin når det er varmt...eller? Vil den altså ikke tenne? Hmm..

 

 

Temp.føler til hjernen og tomgangen, hvor eksakt sitter disse på blokka? Før tok det lang tid å starte den når den var varm, og det luktet bensin i lange baner. Sikkert fordi jeg brukte 3-4 sekunder på å start på den:s

 

Det er akkurat som den at den tenner, men når den når 700 rpm, så dør den igjen:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp.føler til hjernen og tomgangen, hvor eksakt sitter disse på blokka? Før tok det lang tid å starte den når den var varm, og det luktet bensin i lange baner. Sikkert fordi jeg brukte 3-4 sekunder på å start på den:s

 

Det er akkurat som den at den tenner, men når den når 700 rpm, så dør den igjen:s

 

Føleren til tomgangen sitter oppå flensen (som sitter på motortoppen) hvor øvre radiatorslange går, en én-polet kopper-lignende kontakt..veldig lett å se. Føleren til ECU ser du ikke så lett, men den er bare noen cm fra...den sitter under boltfestet til sesrvopumpa, sett ovenfra, skrudd inn i motortoppen. Begge to er én-polet, festet med en kabelsko. Litt vanskelig forklart, hehe.. Men veldig viktig at disse fungerer 100%!

 

Problemet du hadde før har jeg hatt hele tiden..starter ikke før 3-4 sek og lukter bensin over alt! Vet ikke hva det er, men lurer på om innslaget er slitt,så jeg skal koste på meg en byttestarter. Har din skiftet starter?

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føleren til tomgangen sitter oppå flensen (som sitter på motortoppen) hvor øvre radiatorslange går, en én-polet kopper-lignende kontakt..veldig lett å se. Føleren til ECU ser du ikke så lett, men den er bare noen cm fra...den sitter under boltfestet til sesrvopumpa, sett ovenfra, skrudd inn i motortoppen. Begge to er én-polet, festet med en kabelsko. Litt vanskelig forklart, hehe.. Men veldig viktig at disse fungerer 100%!

 

Problemet du hadde før har jeg hatt hele tiden..starter ikke før 3-4 sek og lukter bensin over alt! Vet ikke hva det er, men lurer på om innslaget er slitt,så jeg skal koste på meg en byttestarter. Har din skiftet starter?

 

Takk for hjelpen så langt, jeg skal se på det til helga:)

Ang startproblemene dine, er det samme greia når det er kaldt ute også? Jeg har kun byttet dynamo en gang, men den går ugjevnt enda, og bruker lett 1 liter på mila, blandet kjøring:s Noen ide på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen så langt, jeg skal se på det til helga:)

Ang startproblemene dine, er det samme greia når det er kaldt ute også? Jeg har kun byttet dynamo en gang, men den går ugjevnt enda, og bruker lett 1 liter på mila, blandet kjøring:s Noen ide på hva det kan være?

 

Ja, den bruker akkurat like lang tid på å starte om det er +30 grader om sommeren eller -30 grader om vinteren.

Min óg bruker én liter på mila, blandet kjøring. Vet ikke hvorfor enda, men skal bytte dynamo og starter om ikke så alt for lenge, så får vi se. Det må være noe der...

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den bruker akkurat like lang tid på å starte om det er +30 grader om sommeren eller -30 grader om vinteren.

Min óg bruker én liter på mila, blandet kjøring. Vet ikke hvorfor enda, men skal bytte dynamo og starter om ikke så alt for lenge, så får vi se. Det må være noe der...

 

Ja, her går det i rykk og napp, så noe slikt kan det være :) Eller kan det være noe med fordeleren? Har renska fordelerlokk, bytta plugger og ledninger, men enda så er det ugjevnt turtall:s Må vel alacocaina litt mer ve:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her går det i rykk og napp, så noe slikt kan det være :) Eller kan det være noe med fordeleren? Har renska fordelerlokk, bytta plugger og ledninger, men enda så er det ugjevnt turtall:s Må vel alacocaina litt mer ve:p
Har du sjekka for jordingsfeil og vacumslanger .kan jo være en gammel slange etc .Hallgiver sitter bak fordelerlokket .tomgangsregulator kan du jo prøve låne fra en annen bil.Den sitter i bakkant av motoren.bensintilførsel osv.:scooter:

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår