Gå til innhold

Får ikke start!!

Ranger emnet


Sonics

Anbefalte innlegg

Noe usikker på om jeg havner i rett kategori her... (?) Får altså ikke start på bilen - en opel manta a fra 1974. Nå er det ikke første gang dette skjer. Men denne gang er jeg ikke sikker på hva som er problemet.

 

Når jeg vrir om tennes batteri lys samt håndbrekk lyset i dashen som vanlig. Vrir jeg så videre klikker det litt (uten av det "shinner") for så og dø helt. Om jeg da vrir om igjen tennes ikke lysene i dashen og alt er dødt. Kobler jeg derimot ut batteriet og setter det på igjen, skjer nøyaktig det samme en gang til.

 

Jeg tror det kan være start rele (?) e.l. som kødder seg til når jeg vrir om, for så og resete seg selv når jeg kobler av og på batteriet. Er jeg inne på noe her?

 

Kan legge til og det er en record 2.2i motor som står i bilen.

 

Noen som kan hjelpe?

 

På forhånd takk!

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja kan være litt forskjelligt, dårligt start rele, dårlig kontakt, dårligt batteri, dårlige evt manglende jordinger i systemet, ledningsbrudd en eller annen plass i systemet, får hjernen, coil osv den strømmen den krever for å virke skikkeligt ?

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriert var helt fint. Selv om batteriet viste seg og være problemet.

 

Da jeg tok batteri fra vectraen og satt i mantaen startet den med en gang. Tok jeg det gamle batteriet fra mantaen over i vectaen startet den også. Byttet så tilbake til det gamle uten at mantaen startet.

 

Forstår ikke helt hva som skjer. Batteriet fungerer ikke i Mantaen, men fungerer i vectraen.

 

Kanskje det bare må stå på en saftig god lading?

Manta A 74

Taunus 17M Super 66

Scirocco GT2 90

Vectra A 94 - solgt

S-10 Extrem 99 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår