Gå til innhold

A6 2.5 Tdi 01?

Ranger emnet


Adaes

Anbefalte innlegg

Selges den bilen for 13000 Euro?!! (113.561.- NOK)

 

Fantasipris, tipper jeg.

 

Kongebil med kongemotor. Hvis du har råd til en sånn en, så

Løp og kjøp.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5 tdi motoren har 180hk etter 1999/2000. Før det hadde den 150.

 

Vinner egentlig ikke så mye på å chippe 180hk, fordi der er så mye dreiemoment fra før. Knapt nok merkbart.

 

Fatter'n har 2003 Allroad med 2.5tdi, og jeg har prøvd en tilsvarende som var chipet. Min personlige mening er at det ikke er verdt det pga liten økning kontra bortfall av garanti osv.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hørt at V6-dieslene til audi har en tendens til å havarere når de nærmer seg 200k km. Var bl.a en bilselger som frarådet meg den, de hadde selv måttet reparere en A6 for 60k etter motorhavari.

 

Stemmer dette? Er det i så fall noen forskjell på 150 og 180 hk-utgavene? Lurer på å kjøpe en slik og kvitte meg med r5-2,5en som har fungert ganske upåklagelig... Men dersom jeg riskikerer rep på 60k så er det kanskje ikke så interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen Audi V6 diesel er levert med pumpedyse, kun vanlig fordelerpumpe... Den nye A6 med V6 diesel har Common Rail.

 

MEN disse gamle v6'ene: sjekk kamakslene nøye, du ser dem såvidt gjennom oljepåfyllingen, endel av disse motorene har til dels kraftig slitasje, og dette er ikke billig å fixe............

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.5 tdi maskinene er jævlig sterke, men går dårlig. Kjørte en 1999 A6 2.5tdi quattro. 150hk. Og med automat i den klarte den ikke kjøre fra en E30 318i. Men veldig god å kjøre da=)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at V6-dieslene til audi har en tendens til å havarere når de nærmer seg 200k km. Var bl.a en bilselger som frarådet meg den, de hadde selv måttet reparere en A6 for 60k etter motorhavari.

 

Jeg har hørt det samme :drive2

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at denne tråden plutselig våknet igjen 2 år etter... :)

 

 

Heh søkefunksjonen e fin! Høres vel ut som eg kanskje bør styre unna de motorene da... Alternativene er 1,9tdi og 2,4... 2,4en synes jeg er litt slapp, i alle fall før faceliften. 1,9en funker jo bra i a4en, men blir d ikke litt mye vekt i a6en for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken årsmodell. Er det en 2000 modell eller nyere, så fungerer den helt fint i A6 i mine øyne, men er den eldre så er den litt dau. Spesielt på lave turtall.

 

2.4 literen har jeg aldri likt.

 

Generelt har jeg bare gode ting å si om VAG motorer, men det finnes helt sikkert unntak. Jeg har stor tro på 2.5tdi 180 motoren, så hvis jeg skulle valgt brukt A6 i dag hadde det blitt den motoren. 150hk utgaven av samme motoren ville jeg aldri vurdert.

 

Lykke til!

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er selv på utkikk etter 2.5tdi quattro avant., men IKKE v6`ern..

har hatt par tilfeller der kamaksel og vippebruer har kollapset, og med stor slitasje der motor har gådd i overkant av 100`

har også måtte skifte dieselpumpe på disse... ingen billig affære. ville helst styrt unna v6`erne.

pumpedyse fungerer vel omtrent som det ligger i ordet. dyser tilknyttet kammen pumper inn diesel istedet for fordeler pumpe. høyere temperaturer blir generert så man har dieselkjøling på disse. + trykket på dieselen er ekstremt stor i forhold til vanlig system. reg.reima er kraftigere enn vanlig for å kunne dra rundt alt dette.

1.9 tdi PD er artig motor å kjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår