Gå til innhold

Keihin

Bruker
  • Innholdsteller

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Keihin

  • Bursdag 05/29/1974

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Cars, motorcycles, snowboard and computers
  • Modell (eks S4)
    S6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    http://www.birdstep.com
  • Motor (eks 1.6)
    4,2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    K&N, chip, senket

Contact Methods

  • Website URL
    http://audis6.org
  • ICQ
    327055
  • Bosted
    Hjemme eller borte

Keihin's Achievements

  1. Originale Audi "Allroad" (?) felger. 6,5x16" 5-112 med Hakkapeliita Q 205/55. Har gått som vinterhjul (selvfølgelig), men er overraskende hele og pene. Dekkene er såvidt jeg vet produsert uke 40 år 2000 (kode 4000), så de biter ikke allverden på snø. Mye mønster igjen dog (5+mm). Selges høystbydende over skambud... Antydningsvis 2K? Ser makne felger på finn.no uten dekk for 2500,- Bilder her Mobil: 90994084
  2. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=10231
  3. Unnskyld meg, men henter ikke den originale boksen frisk _kald_ luft fra skjermen til bilen? I så fall er den sveitserosten en fin måte å miste effekt på...
  4. Står fremgangsmåte på noen her: http://www.ibiblio.org/tkan/audi/radios/radios.html
  5. Skjønner ikke helt hva du mener. At turtallet øker kraftig ved kickdown er jo ikke akkurat noen feil :) Hvis du bare mener at gassen henger seg opp ville jeg sjekket all mekanikk fra pedalen til spjeldet inn på innsuget. Ikke glem håndgasstaget som går rett gjennom motoren og er gjemmt under "4,2" skiltet. Cruise kan du fort sjekke om det er. Den trekker jo inn gassen når den øker på, så du burde merke om den forsvannt under foten din. Bilen har sikkert rullet noen km, og jeg antar det aldri har vært byttet girolje. Begynn med det, Kan være en clutch som er dårlig, men prøv alt som koster under 50K å bytte først ;)
  6. C4C er jo ikke veldig ulikt, så du kan jo se på min her: http://audis6.org/ Dette er med de gamle Jamex fjærene, så den er ikke fullt så lav nå. Personlig mener jeg 18" er minimum på disse bilene.
  7. Keihin

    A6 2.5 Tdi 01?

    2,5 TDI komemr både som 150 og 180 hester. 180 har større turbo og kun den som har pumpedyse etter det jeg har hørt. 150 versjonen kan chippes til 180-90 og 180 versjonen til 220-30 sies det. Det er altså grunn til å prioritere en original 180 hester =)
  8. Altså, du dra på Tess og ber de om å lage bremseslanger til deg. De sier det ikke er lov og konklusjonen er at det er stålet rundt som gjør det ulovlig? Bremseslanger = livsviktig. Ikke særlig ulogisk at noe et verksted mekker selv er ulovlig. Kjøper man typegodkjente slanger så kan de vare omspunnet av hva svarte man vil antar jeg :)
  9. Behovet for en MC kategori under kjøp og salg har meldt seg. Blitt litt mye annonser under MC forumet i det siste.
  10. Da har jeg undersøkt en hel prosedyre fra kaldstart til varm motor. Start: Ryker svart og vil ikke gå før jeg "lurer" litt med gassen og får den til å tenne på alle. Går så på 2200rpm. Dåsa er helt inne og gassen mye på. Etterhvert: "klikk" og dåsa kommer et stykke ut. Gassen siger sakte ned til den berører dåsearmen. Prøvde å gasse og da trakk den seg inn og kom ut igjen med et klikk når jeg gikk av gassen. Prøvde å dra ut ledninger og vacuumslanger, men skjønner ikke helt hva som tilhører dåsa. Ser uansett ut som at både den og choke funker. Det gjenstår å sjekke friskluft. Hadde ikke startgass for hånden nå. Eneste jeg gjør som har noen beydning er å dra av slangen til fordeleren, da går den ned på "normalt" turtall når den er kald.
  11. Antar det er den svarte som henger ved oljepåfyllingen du mener? http://sandkasse.actech.no/~christbw/golf/108-0821_img.jpg Skal prøve å sjekke den. Jeg har både høy tomgang og plages med ettertenning ved varm motor, så du har nok funnet en feil der. Men har dette noe med at den går så sur også? Det er denne svartrøyken og at den går på 2-3 sylindre kald som er det værste problemet. Skal få mekket litt i kveld og kommer tilbake med resultat. Tusen takk så langt!
  12. For all del, husfreden kommer først :) Bilen har vært slik i 6mnd. så den tåler nok litt til (bare dama kan slutte å pumpe med gassen til det lukter bensin i hele nabolaget).
  13. Takker. Tror jeg skjønte det der faktisk hvis det er riktig at automatchoken justerer det spjeldet til høyre som dåsa klemmer på? Jeg skal se at den slipper av gass etterhvert? Skal prøve dette når kjerra er kald og se hva som skjer, men som sagt så var dåsa helt inne nå når den gikk på tomgang i ca. halvvarm status. Bra avstand mellom den og spjeldet.
  14. Jeg kikket på den klokka der når jeg var ute, men den bare gir gass. Når jeg startet den nå (halvvarm), så trakk det staget seg bare helt inn. Vridde jeg på hendelen til høyre ble det bare gasspådrag. Prøvde å nappe av begge de ledningene til venstre der uten at noe skjedde, men må vel prøve det når den er helt kald. Da jeg har problemer. Annen interessant observasjon er at når jeg nappet av vacuumslangen til fordeleren så sank turtallet til normalt nivå. Søren vet hva som er feil, men tviler på det er meningen den skal gå på over 2200rpm når den er kald?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår