nehelge Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Hei Jeg har kjøpt meg en såkalt ettermarked stereo med DVD/GPS. Dette er av typen som er en kopi utseendemessig i forhold til orginalen. Jeg har en Passat 3c 2006 mod. Spilleren virker bra, men den fungerer kun med tenningen på. Den har innebygget can-bus med rattkontrol. Den slår seg på og av med tenningen, men virker ikke uten tenning på. Heller ikke med nøkkelen i tenningslåsen Er det noen som har erfaring med dette? Det er vel lite å gjøre med det siden den er can-bus styrt. :hailvw Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Det er jo normalt at stereoen virker kun når tenningen er på. Kva er tenker du på? Vil du at stereoen skal virke når nøkkel ikkje er i? (kan jo fort tømme batteriet viss du ikkje hugser å skru av stereoen manuellt) Eller vil du at stereoen skal virke når nøkkel er i sånn som det er originalt? (iallefall på ein del VW) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nehelge Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Det jeg mener er. Orginal radioen virket uten tenningen på, med eller uten nøkkel i tenningslåsen. Det er innebygd timer hvorpå radioen slår seg av etter ca. 30 min. Den orginal slår seg automatisk på når tenningen blir slått på, men slår seg ikke av før tenningsnøkkelen blir tatt ut av tenningslåsen. Det er jo greit å kunne bruke radioen uten å måtte ha motoren igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 DEt er en Blaupunkt funksjon det med å kunne skru på radioen når tenninga er av, det kan til og med justeres hvor lenge den kan virke. Konstantpluss uten can-bus-styring da? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nehelge Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Nei, foretrekker å kunne bruke rattkontrol. Så får vel leve med den slik den er. Men hva vil skje hvis jeg kobler til den mye omtalte ACC ledningen, som kommer fra bilstereoen? Tenker da å koble den til konstant +12V. Vil dette lage rot i Can-Bus styringen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Spilleren virker bra, men den fungerer kun med tenningen på. Den har innebygget can-bus med rattkontrol. Den slår seg på og av med tenningen, men virker ikke uten tenning på. Heller ikke med nøkkelen i tenningslåsenDen funksjonen virker ikke med hverken Kina-spillere eller andre ettermonterte spillere. Enkelt og greit. Det finnes et eget CanBus-interface som har just den funksjonen, som du da kanskje kan koble på i tillegg for å få nøkkelstyrt Av/På og ikke tenningstyrt Av/På som nå. Har du et eksternt eller internt CanBus-interface på spilleren din nå? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Men hva vil skje hvis jeg kobler til den mye omtalte ACC ledningen, som kommer fra bilstereoen? Tenker da å koble den til konstant +12V. Vil dette lage rot i Can-Bus styringen?Nei, men spilleren vil aldri la seg slå av helt, og vil tømme batteriet. Og ikke så lett å finne noe å koble den til heller, som skal da være et strømpunkt som er nøkkelstyrt som du jo er ute etter. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nehelge Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Takker for innspill. Jeg lar spilleren være slik den er tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg