sivertt Skrevet Juni 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2010 Har et problem med golf 3'en min. Når jeg kjører blir den ikke varm. Temp nåla går så vidt littegrann opp. Går aldri over de hvite strekene helt i bunn av skalaen. Men om jeg lar den stå stille, på tomgang, så blir den varm. Da legger den seg på 90 grader som normalt. Da må jeg vente ganske lenge, kanskje 4-5 minutter. Men med en gang jeg begynner å kjøre så synker tempen igjen. Termostaten er akkurat skiftet, men denne kan jo også være defekt. Om den er åpen og sender kjølevæske hele tiden så kan jo det være logisk. Men hvorfor blir den varm når bilen står i ro da?? Og har merket at den bruker ganske masse bensin. Det er 1,8 liters motoren. Jeg hadde kliss lik golf før, og den fikk jeg ofte ned i 0,6-0,7 på mila. 0,59 til Bergen faktisk! Men denne bruker ved ekstreeeemt snill kjøring 0,86 på mila! Har aldri målt denne bilen jeg har nå egentlig, men syns det var litt mye. Tenker at kanskje har den lave tempen noe med det høye forbruket å gjøre? For om man kjører en kort tur om vinteren med kald motor bruker den jo masse bensin, til forskjell fra når motoren er varm. Men etter 30 min på E18, så er vel motoren varm, selvom kjølevæska kjøler.. ? Altså, det er jo ikke sånn "kaldkjøringsombrukermassebensin" kjøring da? Ville jo tro at delene og olja å alt sånt er varmt etter ås lang tid, så burde vel ikke ha noe å si på bensinforbruket selvom den kjøles ned alt for effektivt? Hva trur dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Termostaten er ikke i orden. Må nok byttes igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivertt Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2010 Noen som har tanker om hvorvidt termostaten har noe å si på bensinforbruket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet Juni 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2010 ved feil driftstemperatur vil forbruket gå noe opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sivertt Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Bytta termostat, ingen resultat.. noen som vet hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monster11 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 fant du ut av hvad det var? jeg har samme problem på min golf 3 1,6. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Symptomene som er beskrevet i første innlegg er typisk for defekt termostat. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monster11 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 og hvis det ikke er den? kan det være vandpumpen? prøver og bytte termostaten igen imorgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2012 Om vannpumpen ikke er som den skal så vil følgene være at motor ligger for høyt i temperatur/koker siden kjølevannet ikke sirkulerer som det skal. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg