Gå til innhold

Rådvill jente trenger hjelp!

Ranger emnet


deepshit

Anbefalte innlegg

Registrerer med her, og legger ut en tråd, i håp om at noen bilentusiaster kan hjelpe en rådvill jente som ikke har peiling på bil - at all! :biker

 

Kjøpte meg en Mitsubishi Lancer GLXI etter jeg bestod oppkjøring i januar. Betalte 14.000, og den har gått ca 242.000 km. Har ny clutch, og nye bremseklosser.

 

Har aldri kjørt noe annen bil, så har vært superfornøyd med den - helt til jeg prøvde en Renault Megane i helga.

 

Jeg kan ikke si annet enn at jeg ble en smule forelska. Den er SÅ god å kjøre, og ser i tillegg så bra ut! (Jeg som jente er jo såklart opptatt av at ting skal se bra ut!) Min mitsubishi "dirrer" jo så fort jeg kommer over 80km/t, mens Renaulten er jo stødig som ett fjell på godt over 100km/t! Drømmebil, tenker jeg.

 

"Problemet" er at jeg nå har fått tilbud om å kjøpe denne herligheten av en bil for kun 21.000. Den har gått 150.000 km. Jeg har en som er interressert i å kjøpe min for 10.000.

 

Broren min sier at jeg er dum om jeg selger bilen min og heller går for en Renault, for han mener at Renault er en drittbil. Og min mitsubishi er visst en veldig god bil. Han ville ikke hatt Renaulten om han fikk den en gang (av en eller annen merkelig grunn).

 

Hva sier dere? Er Renault så gale som han skal ha det til? Vil nødig ikke å i "fella" og blir fortalt "hva var det jeg sa?". Det er det verste jeg vet...

 

I ettertid har jeg blitt fortalt at renaulten er kollisjonskadet, hva enn nå det vil si. Det er ivertfall ikke noe jeg har merket noe til, etter å ha kjørt den i 15 timer. Har det noe å si? (Ja, jeg kan virkelig ingenting om bil..)

 

Begge bilene er forresten 97-modeller.

 

 

Håper på svar! :scooter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren din er dum.

 

Ja, Mitsubishi er bra biler, men de har hatt litt problemer med å sende med kjørekomfort, kjøreegenskaper og nutssende på enkielte modeller, og de ruster jo greit også.

 

Renault har ett dårlig rykte, rett og slett pga. det er fransk.

Flesteparten er kjempeok biler, som er gode å kjøre, rimelige å eie, og ikke minst mange hakk artigere å kjøre enn en Lancer.

 

Nå aner ikke jeg åssen renault det er snakk om, men jeg vil påstå at Renault ikke er noen vesentlig dårligere bil enn lancer.

 

Når det gjelder prisene på bilene, så er de skremmende lave, noen grunn til dette?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen din dirrer kan jo være såppas enkelt at du trenger å få avbalansert hjula, dette ordner dem som regel på et verskted for en rimelig penge.

 

Det med at en bil er kollisjonsskadet og rettet opp igjen merkes som regel ikke på komfort eller hvordan bilen ser ut, men om du skulle havne i en lignende ulykke igjen så vil de opprettede områdene være svekket slik jeg har forstått det.

Jeg holder meg alltid unna biler med kollisjonsskader også fordi dem er vanskelig å selge igjen pga sånne som meg.

 

Det du også må tenke på er at en bil under 20 000,- regnes som delebil og du vet aldri hva du får da du kjøper en bruktbil.

Har du en solid bil der det eneste negative er dirring hadde jeg nok heller prøvd å fått balansert dekka og spart penga til man kan kjøpe en skikkelig oppgradering.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du er på utkikk etter er igjen en billig bil. men samtidig em drittbil som broren din sier!

 

Gammal fransk mekanikk er en katastrofe å med å gjøre.

 

jeg ville aldri finni på å kjøpe noe fransk eldre enn 2003 værtfall!

Skal du ha deg noe ville jeg uten tvil ha sett på Peugeot i stedet! der har du mere å velge mellom, en vanvittig feit bil DU vil like kunne vært 206GTI

 

97_1929441811.jpg

 

 

seff en annen prisklasse

Endret av DRFT-R

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren din er dum.

 

Ja, Mitsubishi er bra biler, men de har hatt litt problemer med å sende med kjørekomfort, kjøreegenskaper og nutssende på enkielte modeller, og de ruster jo greit også.

 

Renault har ett dårlig rykte, rett og slett pga. det er fransk.

Flesteparten er kjempeok biler, som er gode å kjøre, rimelige å eie, og ikke minst mange hakk artigere å kjøre enn en Lancer.

 

Nå aner ikke jeg åssen renault det er snakk om, men jeg vil påstå at Renault ikke er noen vesentlig dårligere bil enn lancer.

 

Når det gjelder prisene på bilene, så er de skremmende lave, noen grunn til dette?

 

Tusen takk for svar! Det er snakk om Renault Megane.

 

Grunnen til at prisene kanskje er litt lave er fordi det er onkelen min som har solgt meg bilen(e), så jeg har vel gjerne fått de litt billig. Men det er ikke så mye forskjell ifra prisene på finn.no, ivertfall ikke renaulten.

 

 

At bilen din dirrer kan jo være såppas enkelt at du trenger å få avbalansert hjula, dette ordner dem som regel på et verskted for en rimelig penge.

 

Det med at en bil er kollisjonsskadet og rettet opp igjen merkes som regel ikke på komfort eller hvordan bilen ser ut, men om du skulle havne i en lignende ulykke igjen så vil de opprettede områdene være svekket slik jeg har forstått det.

Jeg holder meg alltid unna biler med kollisjonsskader også fordi dem er vanskelig å selge igjen pga sånne som meg.

 

Det du også må tenke på er at en bil under 20 000,- regnes som delebil og du vet aldri hva du får da du kjøper en bruktbil.

Har du en solid bil der det eneste negative er dirring hadde jeg nok heller prøvd å fått balansert dekka og spart penga til man kan kjøpe en skikkelig oppgradering.

 

Tusen takk for svar!

 

Dirre var vel ikke kanskje riktige ordet, men den er ivertfall ikke noe behaglig å kjøre med over 80. Om det er hjula som er grunnen til det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renault er ikke så ille det.. så lenge det elektriske fungerer.. er ikke så mye tull med en megane som alle skal ha det til.. bare vært borti endel tull med f-eks sentrallåsen.. derimot å ha en mitsubishi som er over 5 år gammel kan fort straffe seg med henhold til delepriser.

 

Renault er blandt mekanikere et fyord.. men det er generlellt alle franske selv om de har blitt endel bedre..

1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel billigere med nye hjullager/balansering av dekk på bilen du allerede har.

Min mor hadde en Megane i noen år (den kostet riktig nok litt mer enn 20K). Den var absolutt artig å kjøre og ikke noen feil på den så lenge vi hadde den. Men ville heller hatt Mitsubishien litt lenger og spart opp til en litt dyrere og bedre som sannsynligvis har ferre feil og holder lenger.

Små Peguoter skal jo være veldig attraktive, slik drft-r skriver over :)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renault er ikke så ille det.. så lenge det elektriske fungerer.. er ikke så mye tull med en megane som alle skal ha det til.. bare vært borti endel tull med f-eks sentrallåsen.. derimot å ha en mitsubishi som er over 5 år gammel kan fort straffe seg med henhold til delepriser.

 

Renault er blandt mekanikere et fyord.. men det er generlellt alle franske selv om de har blitt endel bedre..

 

Renault er ett fy-ord blandt mekanikere, ikke nødvendigvis fordi det går i stykker så forbanna ofte, men fordi man skal være en kombinasjon av slangemenneske og idiot for å klare å skru på driten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrudd Renault jeg, på merkeverksted, og ja, enkelte ting er ikke bare bare, men stort sett går det meste greit utenom register, det krever litt vold å få fra hverandre. 1. gen. Meganè er kjempeok biler, og jeg ville heller hatt Renault enn Peugeot, selv om Pug har litt emre velykka utseende på en del biler. Noengang prøvd dere på elektrisk på pug?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår