TechThat Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Hei! Har en Audi 80 '93 cab med ulyd fra bremsepedalen. Når jeg tråkker inn bremsepedal ca 1/3 begynner det å pipe. Tråkker jeg hardere blir pipelyden lysere og dør ut når jeg har pedalen helt inn. Når jeg slipper opp kommer lyden tilbake, og blir borte igjen når pedalen er helt ute... Noen som vet hva problemet er? Merk at lyden IKKE kommer bra skiver/klosser. Lyden kommer også selv om bilen står stille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Høres ut som det er noe problem med bremsekraft-forsterkeren. Mulig det er en vacuumlekkasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TechThat Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Ok. Er dette evt et stort problem? Er det farlig å kjøre med? Hvordan kan jeg finne om det er en vacuumlekasje? Og er det vanskelig (dyrt) å reparere (bytte)? Mange spørsmål, takker for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TechThat Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Ingen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet Juni 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2010 Hvis bilen bremser like fint som før og pedalen ellers virker ok så er det neppe noe risiko å kjøre med. Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
righton Skrevet Juni 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2010 Håres ut som et hydraulikkproblem. Regner med at det er ABS på den. Om en ventil i systemet blir stående litt åpen, kan slikt forekomme. Er nok mer irriterende en direkte farlig. Prøv den på en bremseprøver, så kan en trenet mekaniker se på resultatet om det er avvik i bremsekraften. Bremser kødder du ikke med!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petrolhead Skrevet Juni 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2010 Høres ut som lekkasje i bremsekraftforsterkeren. Det er ikke farlig å kjøre med så lenge bremsene fungerer bra. Du vil sannsynlig få kjøreforbud ved EU kontroll, så få skiftet den ut. Har hatt det samme selv, skiftet bkf problem løst. Kjør gjerne innom et verksted så de kan høre på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg