Delitech Skrevet Mai 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2010 Lurer på hvordan jeg skal montere IC på golfen, hvor den står best plassert, hvor stor den bør være, å evt hva jeg vil trenge av deler? Og hvor mye kan jeg skru opp ladetrykket før det begynner å bli "farlig" for motoren? Har sett litt rundt på forumet og funnet litt info, men ikke noe spesifikt om hvordan man bør montere den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2010 Jeg dro på høggern å henta komplett sett fra en Golf 3 TDI. Bare å flytte over alt av slanger og rør, passer 100% Da får du riktignok ikke FMIC, men det trenger du ikke på en råtten 3'er diesel. Ville ikke gått over 1-1,2bar turbotrykk, da blåser du toppakninga fort. Så må du huske at det ikke hjelper en dritt å bare justere opp turbotrykket, du må gi den mer diesel også. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delitech Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2010 Mye måtte du gi for det? Ja, må justere opp både trykk og diesel. Tenker på å kanskje skifte toppakninga før jeg justerer opp, kjipt om den sku ryke me en gang;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2010 Jeg ga 1000kr for alt. Jeg hadde ikke giddi å bytta toppakninga før den ryker. For alt du veit holder den i flere år. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Mai 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2010 Mye måtte du gi for det? Ja, må justere opp både trykk og diesel. Tenker på å kanskje skifte toppakninga før jeg justerer opp, kjipt om den sku ryke me en gang;p Hvorfor fikse noe som ikke er ødelagt? Har aldri hørt at toppakning er et svakt punkt på disse motorene. Bare pass på oljeskift av og til så går det lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delitech Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 Hvorfor fikse noe som ikke er ødelagt?Har aldri hørt at toppakning er et svakt punkt på disse motorene. Bare pass på oljeskift av og til så går det lenge. Motoren har gått 290.000, og vet ikke om toppakninga har vært skiftet før, forrige eier viste heller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Juni 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2010 har hørt bare at toppene sprekker på rundt 300000km på disse! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.