Gå til innhold

matt lakk med flakes?

Ranger emnet


Frogg_Frost

Anbefalte innlegg

hei. fått en litt crazy ide her. driver å vurderer å lakke oppatt sierran min. åsså fikk jeg litt lyst til å prøve en matt blå med litt spenst i med blå flakes. hva tror dere? kommer det til å funke tror dere? noen som har bilde av en matt bil med flakes? har aldri sett det så derfor jeg ville prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. fått en litt crazy ide her. driver å vurderer å lakke oppatt sierran min. åsså fikk jeg litt lyst til å prøve en matt blå med litt spenst i med blå flakes. hva tror dere? kommer det til å funke tror dere? noen som har bilde av en matt bil med flakes? har aldri sett det så derfor jeg ville prøve...

 

tror det kan bli vanskelig iogmed at med flakes må du bruke klarlakk mens med matt lakk skal du ikke ha klarlakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det kan bli vanskelig iogmed at med flakes må du bruke klarlakk mens med matt lakk skal du ikke ha klarlakk..

 

ehh du får matt klarlakk altså......

 

bør nå være "blank klarlakk" skal du få best resultat me flakes da

 

visst det er tett farge(uten klarlakk) du tenker på vet jeg ikke hvordan d blir med flakes men kan ikke tenke meg det blir fint :P

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som om du like gjerne kunne blanda sand i lakken.. For du får jo ikke noe særlig mye dybde og glittereffekt med matt klarlakk?! Det er jo nettopp dybde i lakken og masse glitter som gjør flakes litt spesiellt!

Med skikkelig blank klarlakk i flere lag over flakes'n får du fram nesten en bunnløs 3D aktig effekt, med matt klarlakk blir det mest bare seende knudrete ut tror jeg..

 

Men det er vel bare å teste på en litt mindre flate først og se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N ite nytte i flakes i solide farger. Bare penger ut av vinduet samt at lakken må vannslipes pga flakes og så må man uansett ha på klarlakk. Matt blir bare tullete. Svart base klarlakk med flakes. Vannsliping og så mange herlige strøk med klarlakk.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår