TurboAlven Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 har en små sliten golf som skulle vært senka litt, og det greieste hadde vært å få det godkjent på papiret. hvor mye jobb er dette? hørte noe om at bilen må på full tekninsk kontroll av hele bilen? Mvh, TurboAlven Siter ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 Du må ha ett senkesett med papirer, montere det på bil, målebrev fra 4-hjulskontroll som viser at ting ikke er helt på trynet, samt ha 11 cm klaring mot bakken ved akslene. Så er de tbare å ta en liten tur på SVV å få nytt vognkort. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboAlven Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2010 så selve svv skjekker ikke mer en papirene fra en hjulkontroll og at det er 11 cm opp til akslingene? :) da er det jo ikke såå vanskelig :) Siter ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Du må ha ett senkesett med papirer, montere det på bil, målebrev fra 4-hjulskontroll som viser at ting ikke er helt på trynet, samt ha 11 cm klaring mot bakken ved akslene.Så er de tbare å ta en liten tur på SVV å få nytt vognkort. Jeg trodde at laveste punktet på bilen ikke skulle være under 11cm. Var hvertfall det dem sa til en kompis av meg når ha skulle godkjenne bilen sin som var senka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Ikke glem lysjustering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Som vanlig så kommer alt som omfatter godkjenning av biler her i landet an på dagsformen til kontrolløren. Ingen kan hindre han i å ta en full kontroll, og ingen kan hindre han i å bare skrive ut et nytt vognkort.. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Er vell laveste punkt på bilen som skal måles og ikke aksling? På min er det travers som stikker lengst ned ;) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboAlven Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 men hvis et justerbart senkesett er Tüv godkjent så bør det vel ikke være no problem? :) Siter ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarzan Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 på justerbart måler de at det er lik lenge på gjengene fra justering mutteren.men på mange biler blir det da ulik høyde rundt så man må justere riktig høyde med og måle på hvert hjul.blir det det da godkjent??for det er problemt mitt jeg har ikke lik lengde på noen av demperene for og få lik høyde rundt bilen.vekt justering er noe folk gjør også for og få like vektfordeling på hvert hjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Man må jo ha klaring ellers også. Det med hvor det skla være 11 cm tolkes litt forskjellig, men det er jo bare din egen bil du ødelegger. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Vel, når jeg godkjennte Golfen min med justerbart senkesett sjekka han ikkeno anna enn nummeret på fjærene og 4hjulskontroll målingene. Min var justert ned mye lenger enn TUV papirene tillater også. Hadde med papir fra møller på at lasteavhenig ventil og lys var justert itilegg. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboAlven Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 da tror jeg bare jeg får satse på at det går enkelt og greit da :) sånn rundt regnet, hvor mye tar et verksted for en hjulkontroll med justering av spissing? takk for alle svar :) Siter ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Rundt 1000 - 1500kr ca :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Tror faktisk jeg betalte 900-1000kr for firehjulskontroll inkl justering av spissing. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Betalte selv 500,- uten kvittering :) Hos en av de billgiste & beste i Bergen koster det 1100,- :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.